روسیه: برای کمک به کشورهای نیازمند تحریم ها برداشته شود

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: برای کمک به کشورهای نیازمند تحریم ها برداشته شود
روسیه: برای کمک به کشورهای نیازمند تحریم ها برداشته شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: تحریم های شورای امنیت سازمان ملل باید بازبینی شود تا به کشورهای نیازمند کمک رسانی شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در اعلامیه ای اظهار داشت: اوضاع با کرونا ویروس تجدید نظر در تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را به گونه ای مقید می سازد که انواع خاصی از کمک ها در رده معافیت های بشردوستانه قرار بگیرند.

زاخاروا تحریم ها علیه ونزوئلا را ابزاری برای نسل کشی خواند - اسپوتنیک ایران
زاخاروا تحریم ها علیه ونزوئلا را "ابزاری برای نسل کشی" خواند

در اعلامیه ای که روز جمعه منتشر شد، آمده است: بله و به طور کلی زمان آن رسیده است که یک ممیزی عمومی از تحریم های شورای امنیت انجام شود تا از اهداف واقعی آنها اطمینان حاصل شود و فکر کنیم که انواع خاصی از کمک ها به طور خودکار در دسته معافیت های بشردوستانه قرار می گیرند.

این وزارتخانه همچنین اعلام داشت: موضوع رفع تحریم های یک جانبه از اهمیت ویژه ای در زمینه گسترش سریع عفونت کرونا ویروس برخوردار است. روسیه به طور مداوم مخالف استفاده از محدودیت های یک جانبه با قوانین بین المللی بوده و معتقد است که این اعمال محدودیت ها آسیب های چشمگیری به توسعه اقتصادی و رشد دولت ها وارد کرده است، ما تصور می كنیم كه در شرایط گسترش سریع عفونت، مسئله رفع چنین موانعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از جمله با توجه به فراهم كردن تجهیزات پزشکی لازم برای كشورهای تحت تأثیر محدودیت ها، باید برداشته شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала