حمایت ائتلاف عربی از تصمیم دولت یمن درباره آتش بس

© AFP 2023 / Fayez Nureldineرقص خاخام یهودی در خیابان‌های پایتخت عربستان + ویدئو
رقص خاخام یهودی در خیابان‌های پایتخت عربستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از تصمیم دولت یمن درباره پذیرش درخواست آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس در شرایط خطر شیوع ویروس کرونا پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی ضمن بیان این مطلب گفت:" ما از تصمیم دولت یمن برای پذیرش در خواست دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس در یمن حمایت می کنیم و تمام تلاش خود را برای مبارزه با شیوع احتمالی ویروس کرونا (کووید ـ 19) انجام می دهیم."

رونمایی انصارالله یمن از ۴ سامانه پدافند هوایی  - اسپوتنیک ایران
رونمایی انصارالله یمن از ۴ سامانه پدافند هوایی

المالکی افزود: فرماندهی  ائتلاف عربی از تلاش های مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل برای در راستای برقراری آتش بس،  کاهش تنش ها و اقدامات عملی برای ایجاد اعتماد بین دولت یمن و حوثی ها در زمینه های بشردوستانه و اقتصادی حمایت می کند.

محمد علی الحوثی  ، عضو  شورای عالی سیاسی حوثی ها در توییتر نوشت : "از بیانیه ائتلاف مبنی بر موافقت با برقراری آتش بس ، کاهش تنش ها و اقدامات عملی برای ایجاد اعتماد بین طرفین در زمینه های بشردوستانه و اقتصادی استقبال می شود."

آنتونیو گوترش،  دبیرکل سازمان ملل متحد  روز دوشنبه خواستار برقراری آتش بس در همه درگیری های جهان در شرایط تهدید جهانی کروناویروس شد. سخنگوی دولت یمن اعلام کرد که مقامات این کشور از ابتکار سازمان ملل برقراری آتش بس جهانی استقبال می کنند اما فشار آوردن به حوثی ها را برای رعایت آتش بس ضروری دانست. یکی از اعضای رهبری حوثی ها به نوبه خود اعلام کرد  که این جنبش از ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آتش بس جهانی شرایط تهدید جهانی کرونا استقبال می کند و خواستار برداشتن محاصره از مناطق تحت کنترل حوثی ها است.

از سال 2015 ، درگیری نظامی بین حامیان عبد ربو منصور هادی ، رئیس جمهور مورد قبول جامعه جهانی و نیروهای حوثی در یمن ادامه دارد.  ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز در عملیات جنگی در یمن در حمایت از طرفداران عبد ربو منصور هادی شرکت دارد.  نیروهای حوثی در پاسخ به حملات به مواضع خود در شمال یمن ، شهر های واقع در جنوب غربی عربستان را بطور منظم موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала