ایران از محل سکونت مامور سابق FBI اطلاعی ندارد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaایران از محل سکونت مامور سابق FBI اطلاعی ندارد
ایران از محل سکونت مامور سابق FBI اطلاعی ندارد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی هیچ اطلاعی در مورد مکان کارمند سابق اف بی آی رابرت لوینسون، که در سال 2007 ناپدید شد ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا میریوسفی رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: مقامات ایرانی هیچ اطلاعی در مورد مکان کارمند سابق اف بی آی رابرت لوینسون، که در سال 2007 ناپدید شد ندارند.

ترامپ: ایران خبر درگذشت لوینسون را به ما اطلاع نداده است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران خبر درگذشت لوینسون را به ما اطلاع نداده است

وی گفت: مقامات ایران همیشه ادعا کرده اند که محل نگهداری آقای لوینسون را نمی دانند و وی در ایران بازداشت نیست. وضعیت بدون تغییر باقی مانده است.

براساس اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، مقامات آمریكا به این نتیجه رسیده اند كه لویینسون مفقود شده به احتمال زیاد جان باخته است. این خبر در روز چهارشنبه توسط رهبر آمریكا در یک نشست خبری برای روزنامه نگاران در كاخ سفید اعلام شد.

لوینسون در سفری به ایران در مارس 2007 ناپدید شد، آخرین بار در جزیره کیش دیده شد. واشنگتن در ابتدا ادعا كرد كه این مرد در یک سفر تجاری خصوصی وارد ایران شده است. با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 2013، طی تحقیقات ژورنالیستی، دریافت که لوینسون به دستور سازمان سیا در ایران بوده است.

در گذشته، لوینسون در FBI کار می کرد و درگیر امور جنایی از جمله مبارزه با جرم سازمان یافته در ایالات متحده بود. طبق نسخه رسمی این رویدادها، لوینسون در سال 1998 از FBI کنار رفت. وی پس از استعفا، مدتی به عنوان یک بازپرس خصوصی فعالیت کرد، اما از ژوئن 2006 همکاری خود با سیا را آغاز کرد و اطلاعاتی را از کشورهای مختلف به نمایندگی از سازمان استخراج می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала