اگر قیمت نفت به 20 دلار برسد؟

© AP Photo / Matthew Brownاگر قیمت نفت به 20 دلار برسد؟
اگر قیمت نفت به 20 دلار برسد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های ژاپنی، جنگ بر سر قیمت میان مسکو، ریاض و واشنگتن را به ضرر دیگر کشورهای تولید کننده نفت می دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه ژاپنی نیهون کییزای، جنگ قیمتی که بین مسکو، ریاض و واشنگتن آغاز شد، آغاز دوران نفت 20 دلاری را برای هر بشکه تهدید می کند.

بهای نفت برنت بالاتر از 30 دلار در بورس لندن افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
بهای نفت برنت بالاتر از 30 دلار در بورس لندن افزایش یافت

در این مقاله امده است: "این سه ستون - ایالات متحده آمریکا، روسیه و عربستان سعودی این موضوع را شروع کردند. اکنون این هژمونی بر بازار نفت و سایر کشورهای تولید کننده نفت تاثیر گذاشته است. علائم ورشکستگی در همه جا دیده می شود. هیچ چشم انداز روشنی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد." .

به گفته نیهون کیزای ، سایر تولیدکنندگان نفت از وضعیت فعلی رنج خواهند برد، که این موضوع نیز به ویروس کروناویروس نیز ارتباط دارد.

به عنوان نمونه، ونزوئلا برای مبارزه با این بیماری از پنج میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول خواسته است. ایران همچنین به همین میزان - برای اولین بار از سال 1962 از صندوق بین المللی پول کمک خواسته است. این نشریه یادآوری می کند که ایران دومین کشور بزرگ اوپک در تولید نفت است، با این حال تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

این روزنامه می نویسد: جنگ قیمت نفت، ضربه بزرگی بر کشورهای آفریقایی برای تولید نفت وارد کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از نزدیک موضوع نفت شیل آمریکا را زیر نظر دارد. بعید است که نفت آمریکا بتواند با عربستان سعودی رقابت کند".

خاطر نشان باید شد، که نوسانات بازار از ششم مارس آغاز شد، زمانی که کشورهای اوپک + نتوانستند به توافق جدیدی دست یابند. روسیه با شرکای خود در اوپک + در مورد اقدامات مشترک برای تثبیت بازار نفت به دلیل تأثیر کرونا ویروس همه گیر موافق نبود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала