آیا داروی کرونا پیدا شده است؟

© REUTERS / Jason Redmondادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید
ادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز انتقال خون نیویورک دریافت پلاسمای خون مبتلایان درمان شده به ویروس کرونا را آغاز کرده است چون پلاسمای خون آنها حاوی آنتی بادی های ضد کووید ـ 19 است و از ان می توان برای معالجه سایر بیماران استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره در وبسایت مرکز انتقال خون نیویورک  گفته می شود : "مرکز خون نیویورک اولین مرکزی است که  به دریافت پلاسمای افرادی می پردازد که پس از ابتلا به کووید ـ 19 بهبود یافته اند تا از آن برای معالجه سایر بیماران استفاده شود ."

در نظر است پلاسمای دریافتی به بیماران کرونایی تزریق شود تا آنتی بادی های موجود به پاکسازی سریعتر ویروس کرونا کمک کنند.


نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو 
 - اسپوتنیک ایران
نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو

در اطلاعیه منتشره آمده است:  "دیروز ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده تصویب این روش درمانی را برای استفاده در موارد خاص تأیید کرد و مرکز انتقال خون نیویورک اولین مرکزی خواهد بود که پلاسما خون مبتلایان درمان شده به نوع جدید ویروس کرونا دریافت می کند."

از همه کسانی که مایل به اهدای پلاسما هستند دعوت می شود از طریق پست الکترونیکی covidserumtesting@mtsinai.org با مرکز انتقال خون نیویورک  تماس بگیرند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. 11 مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала