تاثیر کرونا ویروس بر هورمون‌ های جنسی مردان

© Photo / YouTubeاسپرم
اسپرم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی پس از انجام تحقیقات اعلام کرده اند که بیماری کرونا ویروس بر عملکرد دستگاه تناسلی مردان تاثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق نتایج تحقیقات در سایت medRxiv، دانشمندان چینی سطح هورمون‌ های ۸۱ بیمار رسیده به سن باروری که مبتلا به بیماری کرونا ویروس (کووید–۱۹) اند را به سطح هورمون‌ های ۱۰۰ مرد سالم و هم سن با بیماران، مقایسه کرده اند.

بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است - اسپوتنیک ایران
بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در لندن پراز جوانان مبتلا به کرونا است

تحقیقات نشان داده است که بیماران مبتلا به کرونا ویروس سطح هورمون لوتئینی، که در بدن مردها سلول‌ های تولید کننده هورمون تستسترون را تحریک می‌ کند، به طور چشم‌ گیری بالا برده است، در حالی که نسبت تستوسترون به هورمون لوتئینی و نسبت هورمون تحریک کننده فولیکول به هورمون لوتئینی تا حد زیادی کاهش یافته است.

در متن نتیجه تحقیقات آمده است: این تحقیقات نخستین گواه مستقیم تاثیر "کووید–۱۹" بر هورمون‌ های جنسی مردانه می‌ باشد که نیاز به توجه بیشتر برای ارزیابی عملکرد غدد جنسی جنس مذکر در بهبود یافتگان بیماری کرونا ویروس "سارس کووید-۲"، به ویژه مردان در سن باروری می‌ باشد.

دانشمندان گفته اند که بیش از نیمی از بیماران "کووید–۱۹" مردان در سن باروری می‌ باشند که پس از بهبودی نیاز به انجام معاینات بعدی عملکرد غدد جنسی، منجمله تشخیص کیفیت اسپرم، دارند.

با این حال، دانشمندان می‌ گویند که در حال حاضر این تحقیقات تکمیل نیست، چون ویروس "سارس کووید-۲" هنوز در اسپرم بیماران پیدا نشده است، که بتواند شواهد مستقیمی از آسیب دستگاه تناسلی مردان ناشی از این ویروس باشد.

دانشمندان همچنان اذعان می‌ کنند، که شاید بر عملکرد دستگاه تناسلی مردان، استرس و درمان با کورتیکواسترویید نیز تاثیر بگذارد.

در اواسط ماه مارس، مقامات استان هوبی چین که کانون شیوع بیماری کرونا ویروس می‌ باشد، یک گزارش نشر کردند که در آن متخصصان مرکز پزشکی باروری هشدار دادند که با وجود نبودن شواهد مستقیم، این بیماری می‌ تواند به سیستم تولید مثل مردان آسیب وارد کند. اما پس از گذشت چند ساعت، این گزارش از سایت حکومت محلی این استان حذف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала