اعتراض پمپئو به اخراج پزشکان بدون مرز از ایران

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو: ایران پزشکان بدون مرز را اخراج کرده است
پمپئو: ایران پزشکان بدون مرز را اخراج کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که مقامات ایران اعضای گروه پزشکان بدون مرز را از این کشور اخراج کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ادعا کرد که مقامات ایران نمایندگان سازمان مردم‌نهاد برای کمک‌های انسان دوستانه، پزشکان بدون مرز، را که در مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کردند، از این کشور اخراج کرده است.

پمپئو روز چهارشنبه در توئیتر خود نوشت:‌ رژیم ایران پزشکان بدون مرز، که در حال برپایی یک بیمارستان صحرایی برای آسیب‌پذیرترین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران بودند، را از آن کشور اخراج کرد. مردم ایران قدیمی‌ترین قربانیان این رژیم هستند.

​این در حالی است که پیش از این علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران اظهار داشته بود که سفر پزشکان بدون مرز به ایران در هماهنگی کامل با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است. ربیعی در ادامه افزود: به‌رغم اینکه در حال حاضر از نظر تعداد تخت‌های بیمارستانی کمبودی نداریم ضمن ارج نهادن به کمک‌های پزشکان بدون مرز، تجهیزات اهدایی آنها در منطقه مورد نیاز وزارت بهداشت استفاده خواهد شد.

گفتنی است بنا به اعلام کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۷۰۱۷ نفر رسیده و ۲۰۷۷ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала