ویروس کرونا از کدام شهرها در ایران شیوع پیدا کرده است؟

© REUTERS / West Asia News Agency / Ali Kharaویروس کرونا از کدام شهرها در ایران شیوع پیدا کرده است؟
ویروس کرونا از کدام شهرها در ایران شیوع پیدا کرده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران سرنخ‌های جدید درباره منشاء بروز کرونا در این کشور را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین یافته‌های وزارت بهداشت در زمینه منشاء بروز بیماری کرونا در کشور، گفت: از روزی که اولین مورد بیماری را در قم پیدا کردیم، تیم اپیدمیولوژی قوی مطالعات‌شان را در این زمینه شروع کردند. بر اساس مطالعات انجام شده، این بیماری در قم واضحا و مشخصا در ارتباط با چینی‌هایی بود که در این استان بودند؛ تعدادی کارگر چینی که در بهمن ماه رفت و آمد داشتند و همچنین یک سری دانشجو که در قم بودند.

مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: حضور 700 طلبه چینی در قم باعث زمینه انتشار کرونا شد

وی افزود: ابتدا احتمال می دادیم منشاء اولیه بیماری از قم بوده که به جاهای دیگر نیز سرایت کرده است. اما اکنون این احتمال را هم می‌دهیم که منشاء در دو نقطه بوده؛ هم در قم و هم گیلان. تاکید می‌کنم که در ارتباط با گیلان هنوز اطلاعات‌مان کامل نیست و در این زمینه به سر نخ‌هایی رسیدیم که تعدادی از دانشجویان ساکن ووهان، قبل از قرنطینه ووهان به استان گیلان بازگشته‌اند و این احتمال در این مورد وجود دارد. تاکید می‌کنم اطلاعات‌مان هنوز در این زمینه کامل نیست، به محض تکمیل اطلاعات، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امروز کیانوش جهانپور ، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 2206 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

کیانوش جهانپور خاطرنشان کرد تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد و  به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. در ماه مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند  ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا این بیماری ریشه کن شود.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала