روحانی: دولت برای جلوگیری از مسافرت تصمیم گرفت

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: دولت برای جلوگیری از مسافرت تصمیم گرفت
روحانی: دولت برای جلوگیری از مسافرت  تصمیم گرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از تصمیمات جدید برای مسافرت های موج دوم در کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در زمینه درمان و مراجعه مردم به پزشکان و غربالگری، کار خوبی انجام گرفته اظهار داشت: غربالگری به ما کمک می کند و در حال قدم برداشتن به جلو هستیم.

حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
هشتگ روحانی تعطیل کن، ترند شبکه‌های اجتماعی +عکس، ویدئو

وی افزود: تا امروز کمبود تخت و پرستار و پزشک نداشتیم و در بخش مراقبت های ویژه تخت اضافی داریم. در مشهد که نگران بودیم، معلوم شد شصت درصد تخت های بیمارستانی خالی است و سی درصد تخت های مراقبت های ویژه خالی است. 

روحانی با بیان اینکه تصمیمات سختی برای مسافرت های موج دوم درنظر گرفته ایم، اظهارداشت: جان مردم برای ما مهم است. ما موج اول بیماری را عبور کردیم اما ممکن است موج جدیدی پیش روی ما باشد.

حسن روحانی در خصوص برای تلاش از برداشته شدن تحریم ها در شرایط بحران کرونا گفت: اکنون در شورای امنیت هم این بحث مطرح است که در شرایط کرونا همه تحریمها کنار زده شود. من با یکی از کشورهای عضو غیردائم شوای امنیت تلفنی صحبت میکردم گفت طرح آن آمده تا در شورای امنیت بحث شود. همچنین در تلاش هستیم پولهای بلوکه شده ما آزاد شود.

روحانی گفت: ما روز گذشته در ستاد مبارزه با کرونا بحث مفصلی داشتیم که سخت گیری ها بیشتر شود و وزارت بهداشت ایران طرحی تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی دارد تا در برخی نقاط سخت گیری بیشتری شود.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: این تصمیمات سخت برای حفاطت از جان مردم است. ممکن است همه پارک ها بسته شود و سیزده بدر مثل سال قبل نباشد و چاره ای جز این نداریم چون جان مردم برای ما مهم است. ما از موج اول بیماری عبور کردیم اما ممکن است موج دیگری پیش روی ما باشد و باید مردم کمترین خسارت را بینند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала