حداقل حقوق کارگران ایرانی اعلام شد

© REUTERS / Raheb Homavandiحداقل حقوق کارگران ایرانی اعلام شد
حداقل حقوق کارگران ایرانی اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حیدری: هیچ کارگری کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، نماینده کارگران در شورای عالی کار اعلام کرد که هیچ کارگری کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت نمی‌کند.

وی در ادامه گفت:«موکول شدن تعیین دستمزد کارگران به فروردین ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند و اگر به فاصله چند روز بخشنامه مزد در فروردین ماه صادر شود، باز هم جزو تعهدات کارفرما و از اول سال 99 قابل اعمال است.

غرامت جیسون رضاییان معادل حقوق یک‌ سال صد هزار کارگر ایرانی است! - اسپوتنیک ایران
غرامت جیسون رضاییان معادل حقوق یک‌ سال صد هزار کارگر ایرانی است!

اعتقاد من این است که باید مزد را از منظر اقتصاد خرد و کلان ببینیم.گروه کارگری مزد را از منظر اقتصاد خرد نگاه می‌کنند در صورتی که دولت و کارفرمایان باید از منظر اقتصاد کلان ببینند.این تفاوت در زاویه نگاه باعث می‌شود که تحلیل‌ها و فرایند شکل‌گیری تصمیم تغییر یابد و اگر به اهمیت موضوع از هر دو منظر واقف باشیم حساسیتها در خصوص اینکه تکلیف مزد باید به موقع روشن شود و در جریان اقتصاد خود را نشان بدهد، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

اگرچه در بند دو ماده 41 قانون کار صراحتا گفته شده مزد باید تامین کننده هزینه‌های معیشت کارگران باشد و مزد هم در قانون تعریف دارد و مزایای جانبی مزد را که در موردش صحبت می کنیم شامل نمی شود ولی مجموعه گروه کارگری،کارفرمایی و دولت پذیرفته بود که در قالب درآمد هم آن را تعریف کند.

وی مزایای جانبی مزد را اقلام سبد درآمدی کارگر عنوان کرد. امسال هیچ کارگری کمتر از دو میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت نمی‌کند. با توجه به توافق ضمنی در آن جلسه، هیچ کارگری کمتر از این عدد نباید حقوق بگیرد و مذاکره مجدد انجام شود چون فرض بر این است که مقدمات افزایش مزد در سال 1399 با توجه به مذاکرات قبلی صورت گرفته و تنها روی توزیع آن باید بنشینیم و بحث کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала