بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم
بورل: از درخواست ایران برای دریافت وام حمایت می‌ کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای عضویه اتحادیه با پرداخت وام درخواستی از سوی ایران و ونزوئلا موافقت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال‌ استریت ژورنال، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه اظهار داشت: اعضای اتحادیه اروپا از درخواست ایران و ونزوئلا برای دریافت وام از صندوق بین‌ المللی پول به‌ منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا حمایت خواهند کرد.

مقام ایرانی دستور تحت تعقیب قرار دادن پدر طب اسلامی را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی دستور تحت تعقیب قرار دادن پدر طب اسلامی را صادر کرد

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که طی هفته‌ های آینده محموله‌ هایی از کالاهای ضروری به ارزش 20 میلیون یورو از اروپا به کشورهای ایران و ونزوئلا ارسال خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا بر ارائه کمک‌ های انسانی به کشورهای آسیب دیده از ویروس کرونا از جمله ایران و کشورهای دیگر که هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفتند تاکید کرد.

بورل گفت: به ایران کمک می‌ کنیم زیرا بیشتر از هر کشور دیگری از ویروس کرونا آسیب دیده و کمک به این کشور مخالفت و نقض تحریم‌ های آمریکا نیست.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: نیاز به ارسال کمک‌ های انسانی به ایران برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد.

ماه گذشته در پی تشدید بحران کرونا در جهان و درگیر شدن بیش از 100 کشور با این بحران، کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌ المللی پول اعلام کرد که این نهاد بین‌ المللی آماده است تا با استفاده از منابع خود به ارزش 1 تریلیون دلار به کشورهای عضو صندوق برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا کمک کند.

متعاقباً بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اواسط اسفندماه درخواست خود برای دریافت یک وام 5 میلیارد دلاری را به صندوق بین‌المللی پول ارائه داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала