چرا سطح مرگ و میر در ایتالیا بر اثر کرونا بالاست؟

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoمیلان
میلان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایتالیا، دلیل مرگ و میر زیاد بر اثر ابتلا به کروناویروس، سیستم تست اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایتالیایی « Corriere della Sera»، یکی دیگر از دلایل سطح بالای مرگ و میر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19«، علاوه بر خودویژگی جمعیتی، سیستم تست است که فقط در مورد آن افرادی انجام می‌شود که علایم آشکار ابتلا به ویروس کرونا در آنها مشاهده شده باشد.

به نوشته روزنامه نامبرده، شاخص های رسمی، گویای مقیاس واقعی ابتلا شهروندان به این ویروس نیست. زیرا با گسترش اپیدمی، ایتالیا استراتژی تست ویروس را تغییر داد. ویروس عمدتا به دستگاه تنفسی آسیب می رساند که تعداد زیاد فوتی‌ها می تواند گواه وضعیت کلی ریه‌های ساکنان کشور باشد. از اینرو محیط ناخوشایند زیست محیطی در شمال ایتالیا مطرح می‌شود و عامل دیگر کشیدن سیگار عنوان شده است.

توقف تقریبی تمام فعالیت های تجاری در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
توقف تقریبی تمام فعالیت های تجاری در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای جهان است که با آسیب زیادی براثر شیوع کروناویروس مواجه شده است. بیش از 59 هزار نفر از ساکنان کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و سطح مرگ و میر در زمان حاضر بالاترین سطح (10 درصد از تعداد مبتلایان) است.

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس کرونا را «همه‌گیر» نامید. شمار رسمی و ثبت شده مبتلایان به بیماری کووید-19 تا22 مارس در سراسر جهان به 335هزار و 865 نفر رسید. ویروس کرونا تا صبح 23 مارس باعث مرگ 14612 نفر شده است.شمار کلی مبتلایان کرونا در اروپا نیز از مرز 150 هزار نفر فراتر رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала