درخواست دبیر کل سازمان ملل برای آتش بس جهانی در شرایط کرونایی

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش
دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از تمامی طرف های درگیر در جهان خواست که در زمینه شیوع کروناویروس، آتش بس اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، گوترش در کنفرانس خبری اعلام کرد: « جهان ما در مقابل یک دشمن مشترک ایستاده است یعنی کروناویروس. این ویروس بدون در نظر گرفتن قومیت یا نژاد، ملیت و مذهب همه را مبتلا می کند. این ویروس بی رحمانه به همه ضربه می زند. در عین حال درگیری  های مسلحانه نیز در جهان در حال وقوع است.»

وی تاکید کرد: « ویروس مخرب به وضوح بی عقلی و دیوانگی جنگ را نشان می دهد. برای همین امروز از همه در اقصاء نقاط جهان می خواهم که آتش بس اعلام کنند.»

به گفته ی وی، آسیب پذیرترین افراد یعنی زنان و کودکان، معلولین و آوارگان بیشترین ضربه را می بینند. آنها در سطح وسیعی در معرض خطر فاجعه قربانی شدن قرار دارند.

وی یادآوری نمود که در کشورهای درگیر جنگ، خدمات پزشکی دچار  نقصان و مشکل هستند. گوترش تاکید کرد که کادر پزشکی اغلب در معرض بیماری های همه گیر هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: «زمان آن رسیده که درگیری نظامی را کنار گذاشته و بر روی مبارزات واقعی زندگی به طور مشترک و باهم تمرکز کنیم. من از کشورهای درگیر می خواهم که عملیات های نظامی را متوقف کنند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала