بیش از 8 هزار بیمار کرونایی در ایران بهبود یافتند

© Photo / IRNAکیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانپور: تاکنون 23049 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تاکنون 23049 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد فوتی‌ها 1812 نفر و بهبودیافتگان 8376 نفر اعلام شده است.

کیانوش جهانپور روز 23 ماه مارس درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد:« بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، 1411 مورد جدید ابتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید- 19 در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 23049 نفر رسید.

متاسفانه با جان باختن 127 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1812 نفر رسید.تاکنون بیش از 36 میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است. 80 درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا در سن بالای 60 سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند.

 کدام گروه خونی بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟  - اسپوتنیک ایران
کدام گروه خونی بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟

 میانگین سنی ابتلا به حدود 59 سال و میانگین سنی افراد فوت شده 64 سال بوده است. البته بیش از 58 درصد افراد مبتلا شده مرد و بیش از 41 درصد از خانم‌ها هستند. 60 درصد فوت شدگان آقایان و 40 درصد فوت شدگان بر اثر کرونا خانم‌ها هستند.

 یک سوم افراد مبتلا به این بیماری، حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند یا مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند. 30 درصد فوت شدگان نیز یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. در روزهای اخیر 15.8 درصد موارد شامل موارد شدید ابتلا به بیماری هستند و 12.3 درصد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند».

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس کرونا را «همه‌گیر» نامید. شمار رسمی و ثبت شده مبتلایان به بیماری کووید-19 تا22 مارس در سراسر جهان به 335هزار و 865 نفر رسید. ویروس کرونا تا صبح 23 مارس باعث مرگ 14612 نفر شده است.شمار کلی مبتلایان کرونا در اروپا نیز از مرز 150 هزار نفر فراتر رفت.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала