اتمام حجت مکرون به جانسون

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون
مکرون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون مجبور شد، کار رستوران،ها، کافه‌ها و باشگاه‌ها در کشور را به دلیل ضرب‌الاجل رئیس جمهور فرانسه محدود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه فرانسوی «لیبراسیون»، تصمیم جانسون پس از آن اتخاذ شد که رهبر فرانسه چندی پیش تهدید کرد که اگر هیچگونه تدبیر جدیدی اجرا نشود، ورود هر نوع مسافری ممنوع خواهد شد.

مکرون اعلام نمود که اگر جانسون اقداماتی را برای جلوگیری از کرونا در پیش نگیرد، مرز فرانسه و انگلیس را می‌بندیم.

علیرغم آنکه کشورهای اروپایی به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس «کووید-19»، چندین هفته است که محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند، انگلیس در این خصوص بسیار کند عمل کرده است.

بوریس جانسون روز 21 ماه مارس، به رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، سالن‌های تئاتر، سینماها و باشگاههای ورزشی انگلیس دستور داد تا به منظور کند کردن روند شیوع کرونا، فعالیت خود را تعطیل کنند.

جانسون خطاب به ایران: اقدامات خصمانه را متوقف کنید - اسپوتنیک ایران
جانسون خطاب به ایران: اقدامات خصمانه را متوقف کنید

این تصمیم جانسون بعد از آن صورت گرفته که مکرون به وی اولتیماتوم داد در صورتی که محدودیت‌های بیشتری برای جلوگیری از شیوع کرونا وضع نکند، مرزهای فرانسه را به روی بریتانیا خواهد بست و مانع از ورود مسافران از انگلیس خواهد شد.

در اعلامیه کاخ الیزه آمده است:«دولت فرانسه مجبور شد ضرب الاجلی به بوریس جانسون بدهد تا او مجبور شود تکانی به خود بدهد».

دولت انگلیس گفته است که اقدامات جدید برای مقابله با کرونا به توصیه مشاوران ارشد جانسون صورت گرفته است تا از شیوع کرونا جلوگیری کنند. بنا بر گزارش‌ها، تا صبح روز 22 ماه مارس ابتلای 5018 نفر و جان باختن 233 تن از شهروندان انگلیس به ویروس کرونا تایید شده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده تا روز 21 مارس، در مجموع 14 هزار و 459 نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و 562 نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала