عدم دعوت از ایران در نشست مقابله با کرونای بانک جهانی

© AP Photo / Jose Luis Maganaعدم دعوت از ایران در نشست مقابله با کرونای بانک جهانی
عدم دعوت از ایران در نشست مقابله با کرونای بانک جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به نشست مقابله با کرونای بانک جهانی که با حضور وزرای کشورهای منطقه منا تشکیل شد، دعوت نشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنا به اعلام حسین میرشجاعیان، نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول از این کشور برای شرکت در نشست مجازی وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) که توسط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول برگزار گردید، دعوت نشده است.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران
پیش بینی صندوق بین المللی پول از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی

میرشجاعیان در پاسخ به توئیت فرید بالحج، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی که نوشته بود بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید 19 انجام داده‌اند، نوشت: ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند.

عدم دعوت ایران به نشست این نهاد بین‌المللی در حالی است که صندوق بین‌المللی پول طرح حمایت 50 میلیارد دلاری از کشورهای درگیر کرونا را دارد.

بنا به اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 21638 نفر رسیده است. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به 1685 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала