نخست وزیر یونان محدودیت های سفر برای شهروندان اعلام کرد

© REUTERS / Lisi Niesnerکیوریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان
کیوریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیوریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان، از اعمال محدودیت در سفرهای شهروندان از 23 مارس برای مهار شیوع کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کیوریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان، روز یکشنبه در یک درخواست تلویزیونی به ملت گفت: از دوشنبه می توان فقط به محل کار، به داروخانه، سوپر مارکت رفت.

وی توضیح داد که متخلفان این ممنوعیت برای هر تخلف 150 یورو پرداخت می کنند.

ممنوعیت اجتماع بیش از دو نفر در آلمان  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت اجتماع بیش از دو نفر در آلمان

به گفته میتسوتاکیس، هر کس که از خانه خارج می شود باید سندی را ارائه دهد که هدف از سفر را تأیید کند. وی گفت که پلیس ممنوعیت ها را رصد خواهد کرد.

وی گفت: من فقط به وزیران مربوطه دستور داده ام که از ساعت 06:00 (ساعت 07:00 به وقت مسکو) در 23 مارس، اقدامات لازم را برای ممنوعیت حرکت و تحرکات غیرقانونی شهروندان در سراسر کشور انجام دهند. این شاید آخرین مرحله از یک کشور دموکراتیک سازمان یافته باشد که باید به موقع تکمیل شود زیرا این کار بیهوده انجام نشده است. اکنون زمان نه در روز بلکه در ساعت اندازه گیری می شود و ابتکارات جسورانه و سریع لازم است.

به گفته میتسوتاکیس، قانون اساسی کشور را ملزم به مراقبت از سلامت شهروندان می کند و در هنگام اعمال آزادی شخصی، از اهداف قانون اساسی فراتر می رود و جامعه را تهدید می کند.

نخست وزیر خاطر نشان کرد: به خاطر منافع جمعی، ما به تصمیم امروز از سلامتی خود و هر آنچه که تاکنون در این زمینه به دست آورده ایم، محافظت می کنیم. من تصمیم خودم را به رئیس جمهور و رهبران حزب اطلاع داده ام، از فردا صبح فقط کسانی که می توانند به خیابان بروند که به پزشک یا شخصی که نیاز به مراقبت دارد، مراجعه کنند و به محل کار بروند.

میتسوتاکیس همچنین افزود: برای کسانی که به صورت انفرادی یا به صورت جفت تمرین می کنند و یا حیوان خانگی خود را برای پیاده روی همراهی می کند، خارج شدن مجاز است، افرادی که در مراکز شهر قرار دارند مجاز به تردد یک بار در روز به محل زندگی اقامت دائم خود هستند.

به گفته نخست وزیر، هرکسی که با ماشین سفر می کند، لزوماً باید دارای برگه تردد یا پاسپورت مناسب با خود باشد و دلیل ترددشان باید تأیید شود یا توسط سندی از طرف کارفرما، اگر تردد کاری انجام می دهد، یا با یک اظهارنامه شخصی در پرونده برای کارمندان یک حرفه آزاد یا خود اشتغالی دریافت یک تأییدیه از طریق اینترنت، به صورت پیام کوتاه از طریق تلفن یا پر کردن یک سند با دست امکان پذیر خواهد بود. 

به گفته وی، پلیس یونان، پلیس شهرداری، مقامات بندری و سایر مقامات ملی مسئولیت اجرای این اقدامات را بر عهده خواهند گرفت. میتسوتاکیس افزود: اعضای دولت و اعضای پارلمان، مقامات دولتی و کلیه کارگران در خدمات درمانی، حفاظت ملی، نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح از این محدودیت ها معاف می شوند. نخست وزیر گفت، جزئیات همه موارد فوق به زودی توسط وزرای مربوطه ارائه خواهد شد.

پیش از این در یونان اقدامات سختگیرانه دیگری برای اطمینان از ارتباط هرچه بیشتر مردم با یکدیگر اعلام شده است. تجمع بیش از 10 نفر در یک مکان ممنوع است، کلیه موسسات آموزشی، سینماها، تئاترها، موزه ها، سایت های باستانی، مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ و همچنین تقریباً همه هتل ها بسته شده اند. در واقع، فقط خدمات دولتی، سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی کوچک، داروخانه ها، دفاتر پست، بانک ها و فروشگاه های تلفن همراه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. ممنوعیت سفر به جزایر، خروج از بندرها و ورود کشتی های کروز و همچنین محدودیت در زمینه حمل و نقل هوایی با تعدادی از کشورها اعمال شده است.

براساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت یونان، در کل 624 مورد تائید شده از کروناویروس در این کشور وجود دارد که 15 نفر درگذشته و 19 نفر بهبود یافتند.

شیوع ناشی از بیماری کرونا ویروس جدید در اواخر سال 2019 در مرکز چین ثبت شد، بعداً در بیش از 150 کشور جهان گسترش یافت و توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شد. براساس آخرین داده ها، بیش از 300 هزار نفر در جهان آلوده شده اند، بیش از 13 هزار مرگ و میر ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала