هشدار وزارت بهداشت ایران در خصوص شکستن قرنطینه‌ خانگی

© Photo / IRNAهشدار وزارت بهداشت ایران در خصوص شکستن قرنطینه‌ خانگی
هشدار وزارت بهداشت ایران در خصوص شکستن قرنطینه‌ خانگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از حضور و تجمع در تفرجگاه‌ها و پارک‌های شهرها انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در خلال ارائه آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: استان یزد به تناسب جمعیت و آمار کلی و موارد جدید ابتلا، در معرض این قرار گرفته که ظرف روزهای آتی به عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری قلمداد شود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد:‌ علیرغم مشارکت شهروندان متأسفانه گزارش‌هایی موردی در پایتخت و شهرهای دیگر در محل تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته‌ایم که کانون‌هایی از تجمع افراد شکل گرفته که این موضوع ممکن است به دلیل آن باشد که افراد تصور کنند این بیماری به سراغ هر فردی می‌رود غیر از آن‌ها. اما باید بدانند که بسیاری از مبتلایان چنین تصوری داشتند. لذا این بیماری با کسی تعارف ندارد و حضور و تجمع در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها مستثنی نیست. قطعا اگر این روند ادامه داشته باشد در روزهای آتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

جهانپور تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات و گزارشات جمع‌آوری شده حدود ۶۸ درصد درگذشتگان ناشی از ابتلا به این بیماری از افراد مسن بالای ۶۰ سال بودند لذا باید در مورد سلامت افراد مسن‌تر باید مراقبت بیشتری انجام شود. بر همین اساس دید و بازدیدهای نوروزی از موارد خطرساز برای این عزیزان خواهد بود.

بنا به اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۱۶۳۸ نفر رسیده است. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به ۱۶۸۵ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала