نامه ترامپ برای کیم جونگ اون جهت حل بحران اپیدمی

© AFP 2023 / Ed Jonesکره شمالی
کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای در باره همکاری برای رفع بحران اپیدمی کروناویروس برای رهبر کره شمالی ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ارسال کرد که در آن برای همکاری در مقابله با اپیدمی «کرونا» ابراز تمایل شده است.

در گزارش خبرگزاری کره شمالی آمده است:« ما نامه شخصی ارسالی رئیس جمهور آمریکا برای کیم جونگ اون را دریافت کردیم. در این نامه ترامپ از قصد خود برای پیشبرد مناسبات دو کشور نیز صحبت کرده است و تلاش های مقامات کشور برای محافظت از مردم در مقابل این اپیدمی خطرناک مورد ارزیابی عالی قرار گرفته است».

کیم جونگ اون؛ نیم میلیون دلار بابت اسب های روسی   - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کیم جونگ اون؛ نیم میلیون دلار بابت اسب های روسی

سازمان بهداشت جهانی روز 11 ماه مارس شیوع ویروس کرونا را «همه‌گیر» نامید. بر طبق محاسبات دانشگاه جانز هاپکینز، شمار کل مبتلایان به کروناویروس در آمریکا از 22 هزار نفر بیشتر شده است. بر اساس این محاسبات، حدود 278 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تعداد کل مبتلایان در جهان به 234،073 نفر رسیده است. بیشتر موارد در اروپا است (در کل 104 هزار نفر). در مجموع 9،840 نفر نیز فوت کرده اند.

اما آمار دیگری نیز وجود دارد. طبق محاسبات دانشگاه آمریکایی جان هاپکینز، در کل ، تاکنون 272 هزار و 362 مورد ابتلا به کروناویروس در جهان ثبت شده است. تقریبا 88 هزار بهبود یافته و 11 310 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала