بزرگترین منشاء ابتلای کرونا در استرالیا آمریکا است

© AFP 2023اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در گفتگویی اعلام کرد: حدود 80 درصد موارد مبتلا به ویروس کرونا در استرالیا از طریق شهروندان آمریکایی منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو بین المللی چین، در روز 1 مارس موارد ابتلا به کرونا ویروس در استرالیا تنها اندکی بیش از 20 نفر بود و هر روز تنها چند مورد در حال اضافه شدن به آمار بود.

توقف ارتباط هوایی روسیه با دیگر کشورها - اسپوتنیک ایران
توقف ارتباط هوایی روسیه با دیگر کشورها

ولی به دنبال افزایش سریع موارد ورودی به کشور و اسکان این افراد در مجتمع‌ های مسکونی، از 18 مارس بتابه امروز روزانه بیش از صد و حتی صدها مورد جدید ابتلا به "کووید-19" در این کشور اضافه شده است. تا ساعت 14:00 روز 21 مارس، تعداد مبتلایان قطعی در استرالیا به 1073 مورد رسید.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، روز 20 مارس به رادیو 2 جی‌ بی گفت، در میان موارد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در استرالیا، حدود 80 درصد از خارج وارد استرالیا شده ‎اند و یا با چنین افرادی در تماس مستقیم بوده‎اند و بیشتر آنان آمریکایی هستند.

وی خاطر نشان کرد که از نظر او هیچ شاهدی دال بر اینکه یک کشور خاص به صورت عمدی عامل این کار بوده باشد در دست نیست. برخی رسانه های گروهی چنین سخنان موریسون را واکنشی به ناکار آمدی دولت ترامپ در کنترل شیوع کرونا دانستند.

دولت و کارشناسان بهداشتی استرالیا معتقدند اوج شیوع کرونا هنوز فرا نرسیده است و در بدترین حالت وضعیت ممکن است 15 میلیون نفر به این ویروس آلوده شوند و 150 هزار نفر نیز جان خود را از دست بدهند. پیش‌ بینی می‌ شود شیوع این بیماری حداقل شش ماه ادامه پیدا کند.

هفته گذشته، دنیل اندروز فرماندار ایالت ویکتوریا، به دولت استرالیا پیشنهاد داد که ورود مسافران آمریکایی را محدود کند. وی گفت، موارد ابتلای جدید در چین کاهش پیدا کرده اما استرالیا هنوز در حال ممنوعیت ورود مسافران از چین است و در سوی دیگر آمریکایی‎ ها می‎ توانند آزادانه به استرالیا سفر کنند؛ چنین کاری قابل توضیح نیست.

وزیر کشور استرالیا پس از بازگشت از سفر خود به آمریکا، به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان قرنطینه شده و تحت درمان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала