آمریکا از تصمیم فرانسه عمیقا متاسف است

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliآمریکا از تصمیم فرانسه عمیقا متاسف است
آمریکا از تصمیم فرانسه عمیقا متاسف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده بخاطر تصمیم فرانسه برای آزادی جلال روح الله نژاد، که واشنگتن آن را به نقض تحریم های آمریکا متهم می کند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای روز یکشنبه اعلام کرد که کشورش بخاطر تصمیم فرانسه برای آزادی جلال روح الله نژاد، که واشنگتن آن را به نقض تحریم های آمریکا متهم می کند، ابراز تاسف می کند.

ایران آمادگی دارد در مبارزه با کرونا به آمریکا و اروپا کمک کند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران آمادگی دارد در مبارزه با کرونا به آمریکا و اروپا کمک کند

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: "ایالات متحده از تصمیم یکجانبه فرانسه برای آزادی شهروند ایرانی جلال روح الله نژاد، که آمریکا برای وی درخواست استراد کرده بود، عمیقاً متاسف است." این شخص متهم به صادرات غیرقانونی تجهیزات نظامی و نقض تحریم های ایالات متحده است. این به نفع ایالات متحده و فرانسه است تا افراد متهم به جرایم جدی به ویژه در حوزه امنیت ملی به اتهامات خود پاسخ دهند.

به گفته واشنگتن، طرف فرانسوی تعهدات خود را در زمینه تأمین عدالت عملی نکرده است.

پیشتر جلال روح الله نژاد، مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال در زندانهای فرانسه بود توسط این کشور آزاد شد. این تصمیم با توجه به همکاری قوه قضائیه ایران برای آزادی یکی از زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات انجام شد و دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی وی را آزاد کرد. در همین چارچوب «رولاند گابریل مارشال» که به جرم اقدام علیه امنیت ملی ایران در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала