سفیر ایران در روسیه: جامعه جهانی باید در مواجهه با کرونا یک جبهه متحد ایجاد کند

CC BY 4.0 / IRNA / سفیر ایران در روسیه: جامعه جهانی باید در مواجهه با کرونا یک جبهه متحد ایجاد کند
سفیر ایران در روسیه: جامعه جهانی باید در مواجهه با کرونا یک جبهه متحد ایجاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته سفیر ایران در روسیه، ویروس کرونا باید از بین همه کشورها ناپدید شود، در غیر این صورت همه از آن رنج خواهند برد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اظهار داشت که عفونت ویروس کرونا باید از همه کشورهای جهان ناپدید شود، در غیر این صورت همه از آن رنج خواهند برد.

آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار درباره تعداد مبتلایان کرونا در جهان

جلالی گفت: "مبارزه با ویروس کرونا باید در سراسر جهان تثبیت شود تا یک رویکرد یکپارچه برای مبارزه با این بیماری وجود داشته باشد. اگر این ویروس حتی در یک نقطه از جهان باقی بماند، می‌تواند به تمام دنیا آسیب برساند."

این دیپلمات افزود: این وضعیت مستلزم آن است که "جامعه جهانی در مواجهه با این بیماری یکپارچه شوند و یک جبهه متحد در مبارزه با ویروس ایجاد کنند. نباید مردم را در این مبارزه جدا کرده و نگاه جداگانه به آنها داشت. به همین دلیل ما می‌گوییم که تحریم‌های آمریکا ظلم است. یا ما همگی ویروس کرونا را شکست خواهیم داد و یا هیچ کس برنده نخواهد شد."

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به این سؤال که آیا مردم ایران دستورالعملی برای شکست ویروس کرونا دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: دستورالعمل یکسان است و همه باید تلاش کنند تا تعداد ارتباطات را کاهش داده و قوانین بهداشتی را رعایت کنند. وی افزود: "باید در خانه ماند و کار از راه دور را سازماندهی کرد. ممکن است وقتی کرونا تنها در چین بود، فکر می‌کردند که این یک بیماری خفیف است، اما ایران و ایتالیا به کشورهایی تبدیل شدند که بعد از چین بیشترین آسیب را متحمل شدند. اکنون سایر کشورها نیز متأسفانه می‌توانند همان تجارب ناراحت کننده را متحمل شوند."

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تا دوم فروردین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است. مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران به ۱۵۵۶ نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала