علت پایین بودن میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان

© AFP 2023 / Thomas Kienzleعلت پایین بودن میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان
علت پایین بودن میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان علت میزان پایین مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آلمان را توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، آلمان در بین پنج كشور نخست با بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا در جهان (بیش از 20 هزار نفر) قرار دارد. در این کشور 70 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند و 180 نفر کاملاً درمان شدند. در عین حال آلمان در میزان مرگ و میر ناشی از کووید 19 در جهان یکی از کشورها با کمترین میزان (35/0 درصد) است. در سایر کشورها که تعداد مبتلایان آنها به ویروس کرونا بیشتر است، این شاخص به 10 درصد (ایتالیا)، 3 درصد (فرانسه)، 5 درصد (اسپانیا) و 4 درصد (چین) می‌رسد.

کشمکش میان آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
کشمکش میان آمریکا و آلمان بر سر واکسن کرونا

کارشناسان میزان پایین مرگ و میر در آلمان را با میانگین سنی پایین افراد آلوده در این کشور و اینکه شیوع کرونا در آلمان در مرحله اولیه است، توضیح می‌دهند. موسسه رابرت كوچ تخمین می‌زند كه بیش از 80 درصد از مبتلایان در آلمان زیر 60 سال سن دارند.

علاوه بر این، کارشناسان توضیح می‌دهند که برلین امکان انجام حدود 160 هزار تست ویروس کرونا در هفته را داراست که بیشتر از میزان تست همه کشورهای اروپایی با هم و از ابتدای شروع بحران است. عامل دیگر تجهیز حرفه‌ای بیمارستان‌ها به کلیه تجهیزات لازم است. در اواسط ماه مارس، دولت آلمان دستور داد تهیه 10 هزار دستگاه تنفس مصنوعی اضافی را داد.

با این وجود، کارشناسان این مسئله را رد نمی کنند که شیوع کووید 19 در آلمان در مراحل اولیه است و ممکن است اوضاع بدتر شود.

براساس آخرین داده‌ها، در جهان بیش از 278 هزار نفر به ویروس کرونا آلوده‌اند. بیش از 11 هزار نفر جان باخته و 89 هزار نفر نیز درمان شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала