گزارش و تحلیل

کرونا در محاصره افسانه های مسخره

© AP Photo / Ebrahim Norooziکرونا در محاصره افسانه های مسخره
کرونا در محاصره افسانه های مسخره  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترس و وحشت ناشی از شیوع کرونا در جهان، افراد را در تلاش فرار از عفونت، به سمت جنون مختلف سوق می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ساسا پست"، روزنامه اینترنتی مصر می نویسد: برخی روش ها باعث تعجب و خنده می شوند و برخی دیگرحتی خطرناک به نظر می رسند. پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع کروناویروس نوع جدیدی از دنیاگیری است، موجی از بیم و هراس جهان را فرا گرفت.

جشن عروسی تبدیل به محفلی برای شیوع کرونا شد - اسپوتنیک ایران
جشنی که تبدیل به محفلی برای شیوع کرونا شد

با این وجود  ثابت شده است كه عفونت ناشی از ویروس کرونا در بیشتر موارد خفیف است، به ویژه در كودكان و جوانان. به خاطر نبود دارو و ماده خاص ضد ویروس برای درمان یا پیشگیری از بروز کرونا، بنابراین توصیه های عجیب و غریبی در مورد مبارزه با کرونا در سراسر جهان ظاهر می شود که مورد تأیید هیچ سازمان پزشکی نیست.

دنیا گیری کروناویروس کشورها را مجبور به برقراری قرنطینه و متوقف کردن ترافیک هوایی کرد. شایان ذکر است که موارد شیوع ویروس کرونا در 144 کشور جهان گزارش شده است. همه آنها از ضررهای اقتصادی زیادی رنج می برند که با نوشیدن الکل یا خوردن سیر جبران نمی شود!

نوشابه های الکلی - دارویی علیه کرونا ویروس  

 ده ها ایرانی در اثر مسمومیت با الکل متیل، که از آنها به عنوان محافظت در برابر عفونت کروناویروس استفاده کردند، جان خود را از دست دادند. متیل الکل یا متانول نسبت به اتیل الکل سمی تر است، که در ساخت نوشیدنی های الکلی از آن استفاده می شود. از متانول به عنوان یک حلال آلی، سوخت های با خلوص بالا و پلاستیک استفاده می شود.

ادرار گاو مقدس داروی جادویی برای کرورنا ویروس  

ممکن است بپرسید: چرا کسی باید ادرار گاو را بنوشد؟ با این حال، برخی از چهره های عمومی در هند نوشیدن ادرار گاو را علیه ویروس کرونا توصیه می کنند. خانم سومان هاریپریا، عضو حزب بهاراتیا جناتا از شهروندان هندی خواست برای مقابله با اپیدمی کرونا، ادرار گاو و کود حیوانی بخورند. به عقیده وی، ادرار گاو در برابر امراض واگیر و  بیماری های غیر قابل علاج مانند سرطان محافظت می کند.

در هند گاو یک حیوان مقدس است و هندی ها باید آنرا بت پرستی و از آن محافظت کنند.

مطالعه موارد انتقال  ویروس کرونا توسط افراد ظاهراً سالم - اسپوتنیک ایران
مطالعه موارد انتقال ویروس کرونا توسط افراد ظاهراً سالم

هومیوپاتی علیه کرونا

  هومیوپاتی یا همساندرمانی یک شیوه پزشکی است  که ساموئل هانمن در سال  1796 ابداع کرد. ایده اصلی او این است که ارگانیسم انسان  خود را معالجه می کند. هومیوپاتی، پزشکی غربی مبتنی بر علم و تجربه    را کاملاً رد می کند، اما در حقیقت داروهای هومیوپاتی، که در هند و برخی دیگر کشورهای جهان بسیار رایج است، کرونا یا هر ویروس دیگر را درمان نمی کنند، زیرا طبق مطالعات دانشمندان استرالیا، آنها بی اثر هستند.

سیر و آب شور، ویروس را قبل از ورود به ریه ها می کشند

این اطلاعات نادرست در بین کاربران شبکه های اجتماعی گسترش یافته است. آنها می نویسند که این ویروس چهار روز قبل از ورود به ریه ها در گلو باقی می ماند، بنابراین ما باید با سیر و آب شور به آن حمله کنیم، و کاری کنیم تا قبل از اینکه ویروس ما را بکشد، ویروس را از بین ببریم. 

با این حال، مقامات بهداشتی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، تأیید كرده اند كه این اطلاعات هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

روغن های طبیعی و محلول نقره کلوئیدی به عنوان وسایل ضد کرونا

مواد طبیعی در مبارزه با ویروس کرونا که در سراسر جهان گسترش یافته است بی اثر است، زیرا ما هنوز از منشأ و ماهیت آن بی خبر هستیم. مقامات آمریكا هم اینک علیه چند شركت كه به فروش موادی که گویا کرونا را درمان می کند، پرداختند، دست به اقدام زدند.

یک تعداد شرکت ها برای دفع کرونا روغن های طبیعی، تنتور، محلول نقره کلوئیدی و چای را می فروشند. یک شرکت ادعا کرد که از محلول نقره کلوئیدی در درمان ویروس چینی از ووهان با موفقیت استفاده شده است، زیرا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بیش از 100 سال است که بر ضد آنفلوانزای فصلی استفاده می شود.

میمون - اسپوتنیک ایران
وقتی اورانگوتان‌های برونئویی الگویی برای توصیه‌های بهداشتی می‌شوند +ویدئو

به گفته پزشکان، داروهای درمان ویروس به شکل قرص یا محلول هنوز وجود ندارد.

در مورد روشهای توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بیماری کرونا، به شستن دستها با صابون به مدت 20 ثانیه یا مالیدن آنها  با  ضد عفونی کننده های الکلی و جلوگیری از شلوغ و تجمع مردم اشاره خاص شده است.

این سازمان همچنین توصیه می کند از هر کسی که سرفه  یا عطسه کند، به اندازه سه متر فاصله داشته باشید و تا حد امکان از لمس چشم و بینی ، سطوح آلوده بالقوه و از سیگار کشیدن و مصرف آنتی بیوتیک های بی فایده در مبارزه با ویروس خودداری کنید.

براساس گزارش ها، اولین آزمایشات بالینی داوطلبان برای تولید واكسن ضد کرونا در ایالات متحده آغاز شده است. علاوه بر این، چنین آزمایش و مطالعاتی نه تنها در آمریکا، بلکه در کشورهای دیگر نیز انجام می شود. ما شاهد مسابقه دانشمندان در راه تولید واکسنی هستیم که می تواند جهان را از ترس و وحشت نجات دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала