تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در جهان از 209 هزار نفر عبور کرد

© REUTERS / Thomas Peterتعداد مبتلایان به کرونا ویروس در جهان از 209 هزار نفر عبور کرد
تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در جهان از 209 هزار نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس كرونا در سراسر جهان از مرز 209 هزار نفر فراتر رفته است، بیش از 8700 نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در شبانه روز گذشته 16556 مورد جدید از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان ثبت شده است که از این تعداد فقط 58 مورد در چین بوده است. در حال جاضر تعداد کل افرادی که در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند 209839 می باشد.

محققان ایرانی داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف کردند - اسپوتنیک ایران
محققان ایرانی داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف کردند

علاوه بر این، طبق گزارشات این سازمان، 828 نفر در روز در شبانه روز گذشته بر اثر نوع جدید کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. تعداد کل قربانیان در جهان تاکنون 8778 نفر بوده است.

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала