توصیه‌های کرونایی سازمان جهانی بهداشت؛ الکل و سیگار را کنار بگذارید

© REUTERS / Denis Balibouseتوصیه‌های کرونایی سازمان جهانی بهداشت؛ الکل و سیگار را کنار بگذارید
توصیه‌های کرونایی سازمان جهانی بهداشت؛ الکل و سیگار را کنار بگذارید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار کنار گذاشتن الکل و سیگار برای مقابله با ویروس کرونا شد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار کنار گذاشتن الکل و سیگار و ورزش کردن برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا ویروس جدید شد.

سازمان بهداشت جهانی از آزمایش واکسن کرونا ویروس خبر داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی از آزمایش واکسن کرونا ویروس خبر داد

آدهانوم در یک جلسه توجیهی گفت: غذاهای سالم و مفید که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا به درستی عمل کند، بخورید و میزان مصرف الکل را محدود کرده و از نوشیدنی‌های قند دار و کشیدن سیگار خودداری کنید. سیگار کشیدن ریسک توسعه فرم حاد بیماری را در صورت ابتلا افزایش می‌دهد.

همچنین لازم است حداقل 30 دقیقه در روز را به فعالیت بدنی اختصاص دهید.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: اگر از خانه کار می‌کنید، مراقب باشید که مدت طولانی در یک وضعیت ننشینید. هر 30 دقیقه سه دقیقه‌ای بایستید و استراحت داشته باشید.

وی همچنین تأکید کرد که در حال حاضر همه، افراد مسن بالای 65 سال و همچنین جوانان و افراد زیر 50 سال از این ویروس رنج می‌برند. وی از جوانان خواست که نسبت به حرکات خود مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا حتی اگر فردی خود بیمار نشود، می‌تواند جان دیگران را به خطر اندازد.

خاطرنشان می شود که در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت کرونا ویروس را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، حدود 210 هزار نفر در سراسر جهان آلوده شده اند و بیش از نه هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала