با وجود کرونا هیچ محدودیتی برای فعالیت بازرسان آژانس در ایران وجود نخواهد داشت

© Photo / IRNAکاظم غریب آبادی ، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی
کاظم غریب آبادی ، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در آژانس بین المللی اتمی رسماً اعلام کرد حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا هم فعالیت‌های بازرسان در ایران می تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی در پاسخ به ادعای بولتن دانشمندان اتمی تصریح کرد: حتی در این شرایط (شیوع ویروس کرونا) هم فعالیت‌های بازرسان در ایران می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه پیدا کند، مگر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خود تصمیم دیگری بگیرد.

وی ادامه داد: شفافیت در برنامه هسته‌ای ایران در اثر راستی آزمایی و بازرسی نیست، بلکه ریشه در سیاست اصولی ایران دارد. این شفافیت با یا بدون راستی آزمایی نیز باقی خواهد ماند. 

لازم به توضیح است که بولتن دانشمندان اتمی با انتشار مقاله‌ای، با احتمال تاثیرپذیری بازرسی‌های آژانس در ایران در شرایط ناشی از ویروس کرونا، ادعا کرد این موضوع موجب افزایش نگرانی‌ها از نیات ایران و مخاطرات اشاعه‌ای خواهد شد.

 نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در آژانس اتمی: مشکل زمانی ایجاد می‌شود که موضوعات فنی، سیاسی شوند

چندی پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس اطلاعات خود از ایران خواسته بود تا به دو تأسیسات اعلام نشده دسترسی پیدا کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی به خبرنگاران در وین اعلام داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی با استناد به اطلاعات خاص خود، خواستار دسترسی به دو مرکز در ایران با حضور احتمالی مواد هسته ای اعلام نشده بر اساس اطلاعات خاص خود شده است.

در تاریخ ۴ مارس، نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی در وین، کاظم غریب آبادی اظهار داشت، که تهران موظف نیست درخواست های آژانس انرژی هسته ای انرژی اتمی را برای دسترسی به تأسیسات هسته ای خود که مبتنی بر دریافت اطلاعات جعلی از اسرائیلی و آمریکایی است، قبول کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала