دستکاری در آمار مبتلایان به ویروس کرونا پیش از سفر رئیس جمهور چین به ووهان

© AP Photo / Xinhua / Pang Xingleiدستکاری در آمار مبتلایان به ویروس کرونا پیش از سفر رئیس جمهور چین به ووهان
دستکاری در آمار مبتلایان به ویروس کرونا پیش از سفر رئیس جمهور چین به ووهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک پزشک در شهر ووهان چین اعلام نمود که قبل از سفر شی جین‌پینگ، با به تعلیق‌انداختن آزمایشات و یا مرخصی پیش از وقت بیماران از قرنطینه، آمار تعداد مبتلایان به این ویروس تغییر داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع در مصاحبه با آژانس کیودو گفته است که شی جین‌پینگ در تاریخ ۱۰ مارس به شهر ووهان سفر کرد تا بر کار مبارزه با اپیدمی کرونا ویروس، نظارت کند. اما در این میان آمار تعداد مبتلایان تغییر داده شد. 

ویروس کرونا سلاحی برای فشار آمریکا علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ویروس کرونا سلاحی برای فشار آمریکا علیه ایران

پس از این سفر رئیس جمهور چین گفت که در نتیجه تلاش‌های جدی مسوولین، وضعیت کرونا ویروس در استان هوبی، تغییرات مثبت به میان آمده است. به گفته رهبر چین، داکتران توانستند به نتایج بسیار خوب دست یابند.

این منبع گفت: "برخی از بیماران با علایم بیماری پیش از موعد از قرنطینه مرخص شدند، و برخی از آزمایشات نیز به تعویق افتاد".

امروز (پنجشنبه، ۱۹ مارس) مقامات چینی اعلام کردند که در ووهان برای نخستین بار هیچ واقعه جدید ابتلا به کرونا ویروس ثبت نشده است.

براساس آخرین اطلاعات، بیش از ۲۱۹ هزار نفر در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به کرونا ویروس آلوده شده اند، بیش از ۸۸۱۹ نفر جان باخته و بیش از ۸۴ هزار نفر دیگر بهبود یافته اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала