اعلام میزان کمک های مالی به امریکاییان به خاطر شیوع ویروس کرونا

© Sputnik / Igor Mikhalevاعلام میزان کمک های مالی به امریکاییان به خاطر شیوع ویروس کرونا
اعلام میزان کمک های مالی به امریکاییان به خاطر شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا جزئیات پیشنهادهای خود درباره واگذاری بسته حمایتی برای کمک به حفظ پایداری اقتصاد در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا را اعلام کرد که از جمله توزیع حدود 500 میلیارد دلار پول نقد در بین آمریکاییان را در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، در یادداشت منتشره توسط این وزارتخانه گفته می شود : "پیشنهاد می شود وجوه لازم برای دو دور پرداخت مستقیم به مودیان مالیاتی  كه توسط اداره مالیات و دفتر خدمات مالیاتی انجام شود ، تخصیص داده شده و تصویب شود : پرداخت 250 میلیارد دلار از 6 آوریل و 250 میلیارد دلار دیگر از 18 ماه مه".

نظر کارشناسان درباره اینکه آیا کرونا دارای خاستگاه آمریکایی است یا نه؟ - اسپوتنیک ایران
نظر کارشناسان درباره اینکه آیا کرونا دارای خاستگاه آمریکایی است یا نه؟

پیش بینی می شود که این پرداخت ها وابسته به درآمد مالیات دهندگان صورت گیرد.

علاوه بر این ، وزارت خزانه داری آمریکا پیشنهاد می کند 300 میلیارد دلار برای وام به مشاغل کوچک ، 150 میلیارد دلار برای ضمانت وام به بخش های مشکل دار اقتصاد و 50 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از صنعت حمل و نقل هوایی ، یکی از بخش های دچار بیشترین آسیب ها به خاطر شیوع ویروس کرونا اختصاص داده شود.

همانطور که پیش از این لری کودولو ، مشاور اقتصادی ارشد دونالد ترامپ گفته بود ، کل بسته پشتیبانی اقتصادی متشکل از رقم رکورد 1.3 تریلیون دلار خواهد بود که تقریباً دو برابر بیشتر از آن است که برای غلبه بر بحران مالی سالهای  2008 و2009 اختصاص یافته بود.

قرار است پیشنهاد وزارت خزانه داری به تصویب کنگره برسد که طبق قانون اساسی ایالات متحده حق انحصاری برای تصویب بودجه را دارد.

براساس آخرین آمار ، بیش از 214800 هزار نفر در 160 کشور جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، بیش از 8700 نفر فوت کرده اند و حدود 83300 نفر بهبود یافته اند. ایالات متحده از نظر تعداد مبتلایان در  رتبه هشتم (7769 مورد) قرار دارد. شیوع این بیماری اواخر دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала