نظر کارشناسان درباره اینکه آیا کرونا دارای خاستگاه آمریکایی است یا نه؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر نظر کارشناسان درباره اینکه آیا کرونا دارای خاستگاه آمریکایی است یا نه؟
نظر کارشناسان درباره اینکه آیا کرونا دارای خاستگاه آمریکایی است یا نه؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان معتقدند نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) منشأ طبیعی دارد و در آن نشانه هایی حاکی از مداخله انسان را مشاهده نمی شود و علاوه بر این ، ایجاد ویروس مشابه و آلوده کردن یک گروه جمعیتی با آن از نظر فنی غیرقابل تصور است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این در تعدادی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی این فرضیه مطرح شده بود که شاید ایالات متحده ویروس مدل سازی شده را به چین آورده که سپس این ویروس از کنترل خارج و به یک بیماری همه گیر تبدیل گردیده است.

سازمان بهداشت جهانی از آزمایش واکسن کرونا ویروس خبر داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی از آزمایش واکسن کرونا ویروس خبر داد

خانم آنچا بارانوا، دکتر علوم زیست شناسی و استاد مدرسه عالی زیست شناسی سیستماتیک آمریکا (GMU) گفت:" کد ژنتیکی این ویروس به خوبی شناخته شده است. این یک ویروس طبیعی و مستعد برای تغییرات ژنتیک است که عادی می باشد . کد ژنتیکی و توالی های این ویروس در ماه دسامبر مطابق با نتایج بررسی موارد اول ابتلا به آن منتشر شد. ما می دانیم که در ماه دسامبر چه ساختاری داشت و اکنون چه ساختاری دارد . حتی  ساختار آن در ماه دسامبر نشان نمی دهد که این ویروس را به طور مصنوعی ایجاد کرده باشند. معمولاً می توان این را متوجه شد. اگر دانشمندی RNA یا DNA را بریده باشد ، در مکانهایی که آنها برش می دهند،  اثری از باصطلاح قیچی مولکولی باقی می ماند. آخر ما هنوز نمی توانیم مثل طبیعت کار کنیم"

وی همچنین خاطرنشان کرد: ویروس قبل از انتشار ، باید آزمایش شود.

خانم بارانوا افزود:"  ویروس را نمی توان روی موش ها آزمایش کرد ، موش ها را آلوده نمی کند. تحقیقات روی میمون ها حتی در مقایسه با انسان نیز دشوارتر  است. میمون ها بسیار گران هستند و استفاده از آنها دور از منطق است "  دانشمند امریکایی ساخت و آزمایش مخفیانه ویروس کرونا توسط انسان را غیر قابل تصور دانست

میخائیل گلفند دکتر علوم زیست شناسی و عضو Academia Europaea  توضیح داد کد ژنتیک نوع جدید ویروس کرونا شبیه سایر ویروس های کرونا است اما بعید است آنرا بتوان بطور مصنوعی ساخت

این دانشمند تصریح کرد که چند صد نوع از ویروس جدید شناخته شده و این ویروس دقیقاً مانند ویروس های مشابه در حال تغییرات ژنتیکی است.

سرهنگ دوم بازنشسته الکسی وودووزوف ، کارشناس پزشکی نظامی روس ضمن تائید نظرات همکاران  خود خاطرنشان ساخت هیچگونه شواهدی حاکی ازخاستگاه مصنوعی نوع جدید ویروس کرونا وجود ندارد.

براساس آخرین آمار ، بیش از 214800 هزار نفر در 160 کشور جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، بیش از 8700 نفر فوت کرده اند و حدود 83300 نفر بهبود یافته اند. ایالات متحده از نظر تعداد مبتلایان در  رتبه هشتم (7769 مورد) قرار دارد. شیوع این بیماری اواخر دسامبر سال 2019 در شهر  ووهان چین آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала