رکورد قربانیان کرونا در ایتالیا

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر ایتالیا
ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایتالیا تعداد مبتلایان به ویروس «کووید-19» روزانه افزایش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، آنجلو بورِلی ریاست سرویس دفاع مدنی ایتالیا اعلام نمود که تعداد فوتی ها طی یک روز در ایتالیا به 427 نفر افزایش یافت و کل تعداد فوتی ها به 3405 نفر رسید. تعداد موارد جدید مبتلایان طی یک روز تقریبا 4500 نفر اعلام شد.

بدین ترتیب، ایتالیا از نظر تعداد قربانیان این ویروس، از چین جلو زد. پیشتر در روز پنجشنبه، کمیته دولتی در امور بهداشت و بهداری چین اعلام کرد که 3245 نفر قربانی کروناویروس در کشور شدند.

بورلی اعلام نمود که تا کنون 415 نفر بهبود یافتند که تعداد کل بهبودیافتگان به 4440 نفر افزایش یافت.

تا کنون تقریبا 33200 نفر در ایتالیا مبتلا به کروناویروس هستند و طی یک روز این شاخص  4500 مورد جدید را به ثبت رساند. روز 18 ماه مارس تعداد مبتلایان بیش از 2700 نفر بود. قبلا حداکثر موارد ابتلا 3000 نفر بود. به گفته بورلی، شمار کل موارد ابتلا از جمله فوتی ها و بهبودیافتگان  از 41000 نفر فراتر رفته است.

دلیل مرگ و میر بالا از کروناویروس در ایتالیا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
دلیل مرگ و میر بالا از کروناویروس در ایتالیا مشخص شد

مطابق با آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 207 هزار نفر در 166 کشور جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 8600 نفر آنها جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. در ترکیه تعداد مبتلایان از 190 نفر فراتر رفته است. تعداد فوتی ها 3 نفر اعلام شده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала