آغاز بحران اقتصادی آمریکا

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز بحران اقتصادی آمریکا
آغاز بحران اقتصادی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با شیوع همه گیری کروناویروس، یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گزاری آمریکا خبر از بحران مالی در این کشور داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اس ان بی سی، یکی از بزرگترین بانکهای سرمایه گذاری ایالات متحده با نام Bank of America BofA ، از بحران مالی بزرگی در ایالات متحده خبر داد. میشل مایر، تحلیلگر برجسته این موسسه مالی در گزارشی این موضوع  را با هشدار بیان نمود. 

دانشمندان روس موفق به توالی‌یابی ویروس کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان روس موفق به توالی‌یابی ویروس کرونا شدند

به گفته وی ، جلوگیری از رکود در اقتصاد آمریکا امکان پذیر نخواهد بود و علت اصلی بروز مشکلات، گسترش ویروس کرونا است. این تحلیلگر می نویسد: "ما رسماً اعلام می كنیم كه اقتصاد آمریكا در ركود اقتصادی قرار دارد و به سایر نقاط جهان پیوسته است و این رکود بسیار عمیق است."

میشل مایر پیش بینی کرد که ایالات متحده با بیکاری روبرو است، اعتماد مصرف کننده از بین می رود و پس انداز عملا نابود می شود. علاوه بر این، براساس برآوردهای او، طبق نتایج سه ماهه دوم سال 2020، اقتصاد ایالات متحده در چارچوب سه ماهه اول تا سه ماهه 12 درصد از تولید ناخالص داخلی سقوط خواهد کرد ، و تا پایان سال 0.8 درصد کاهش خواهد یافت.

چشم انداز بازار کار نیز در این مقاله ارزیابی شده است. به گفته مایر، نرخ بیکاری ایالات متحده در آینده نزدیک دو برابر خواهد شد و تعداد بیکاران در چهار ماهه اول سال به کل 3.5 میلیون نفر می رسد.

گفتنی است با همه گیری کرونا، طی یک هفته و نیم گذشته ، تنها بورس سهام ایالات متحده 30 درصد سقوط کرده است، نفت برنت از 52.36 دلار در هر بشکه در 2 مارس به حدود 25 دلار در تاریخ 19 مارس سقوط کرد. بیشتر کشورها برنامه های ثبات مالی خود را در خطر می بینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала