آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در عرض سه ماه

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAM آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در عرض سه ماه
 آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در عرض سه ماه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این دانشگاه اعلام نمودند که می توانند نمونه اولیه از واکسن کورونا ویروس SARS-CoV-2 را در سه ماه بسازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات منتشر شده از دانشگاه ام گ او، اساتید این دانشگاه اعلام نمودند که می توانند  نمونه اولیه از واکسن کورونا ویروس SARS-CoV-2 را در سه ماه بسازند. معاون دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی مسکو (ام گ او) میخائیل کیرپیچنیکوف، از آمادگی دانشمندان روسی برای ساخت واکسن کرونا در طی سه ماه خبر داد.

یک پیرزن 103 سمنانی کرونا را شکست داد - اسپوتنیک ایران
یک پیرزن 103 ساله سمنانی کرونا را شکست داد

به گفته این دانشکده، روش ادعا شده هزینه کم دارو را تأمین می کند، زیرا تنها نیازی به استفاده از یک پاتوژن ضعیف یا کشته شده و ابزارآلات گران قیمت برای پرورش فرهنگ های بیماری زا نیست. با این حال ، توسعه سریع واکسن به یک دستور و سطح کافی بودجه نیاز دارد. داروی طراحی شده قادر به نبرد نه تنها با کروناویروس جدید بلکه با سارس و مرس است.

اولگا کارپوا، رئیس گروه ویروس شناسی دانشکده بیولوژیکی دانشگاه دولتی مسکو گفت: این واکسن بر فناوری تولید ذرات کروی براساس "ویروس موزائیک تنباکو" است که برای انسان بی ضرر است. پروتئین را می توان به چنین ذراتی "چسباند"، این همان خاصیتی است که باعث همه گیر ویروس کرونا می شود. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن انسان یاد می گیرد که بدون وجود خود ویروس با کورو ویروس مبارزه کند.

دانشمندان دانشگاه دولتی مسکوخاطر نشان می کنند که آنها اطمینان حاصل کرده ندکه برخلاف ادعای مخالفان علمی، پروتئین ها هنگام ورود به جریان خون از ذرات کروی خارج نمی شوند.

براساس آخرین داده ها، 182.4 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری ویروس آلوده شده اند، بیش از 7.1 هزار نفر درگذشته اند و 79.4 هزار نفر نیز درمان شدند. شیوع بیماری اواخر دسامبر سال 2019 در شهر چین ووهان آغاز شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала