پیش بینی می‌شود قیمت نفت به زیر صفر سقوط کند

© Sputnik / Press-service of Rosneft /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی می‌شود قیمت نفت به زیر صفر سقوط کند
پیش بینی می‌شود قیمت نفت به زیر صفر سقوط کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تحلیلگر پیش بینی کرد که در صورت ازدیاد نفت خام اضافی در بازار، قیمت این مایع به زیر صفر سقوط خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال ZeroHedge، پاول سانکی، تحلیلگر بانک ژاپنی میزوهو پیش بینی می‌کند که قیمت نفت به زیر صفر سقوط کند. به عقیده وی، در شرایط ازدیاد وسایل ذخیره سازی و نفت خام در بازار، معامله گران شروع به پرداخت هزینه به مشتریان خواهند کرد.

افزایش قیمت نفت در جهان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
کاهش بهای جهانی نفت ادامه دارد

وی خاطرنشان می کند که در سال 2018 وضعیت مشابهی در تگزاس و در بازار گاز ایجاد شده بود. در آنجا، استخراج نفت شیل منجر به حجم قابل توجهی از گازهای خروجی شد که برای پمپاژ آن خطوط لوله و زیرساخت های کافی وجود نداشت. در نتیجه شرکتها آماده بودند تا تنها برای نسوزاندن گازها به خریداران گاز هزینه‌ای نیز پرداخت کند.

معامله گران عمده بر این باورند که همه انبارها و تانکرها می توانند خیلی زود سرریز شوند و اگر وضعیت فعلی ادامه یابد این اتفاق حداکثر شش ماه طول خواهد کشید.

خریداران فعلی نفت می‌خواهند در زمان بهبودی قیمت از فروش نفت خریداری شده کسب درآمد کنند. پس از پر شدن محل‌های نگهداری آنها می‌توانند از تانکرهای نفتی استفاده کنند، اگرچه که گرانتر خواهد بود.

شرکت چندملیتی تجارت کالا گانوور نفت اضافی تولید شده در ماه آوریل را هشت میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند. در این محاسبات تمایل عربستان سعودی برای افزایش تولید به میزان سه میلیون بشکه نفت در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала