بمب هسته ای جدید برای نیروی هوایی آمریکا

© Fotolia / Romolo Tavaniبمب هسته ای جدید برای نیروی هوایی آمریکا
بمب هسته ای جدید برای نیروی هوایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده نسل چهارم آمریکایی F-15E Strike Eagle در تمرینات "پرچم سرخ" در نوادا (ایالات متحده آمریکا) اولین بار با یک بمب هسته ای هدایت شده جدید B61-12 تمرین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در تمرینات رزمایش پرچم سرخ، متحدان ایالات متحده آمریکا: آلمان، ایتالیا و اسپانیا برای تمرین  در نوادا گرد هم آمدند. قدرت بمب B61-12،  در جنگنده نسل چهارم F-15E Strike Eagle نیروی هوایی آمریکا مشاهده شد. قدرت این بمب هسته ای یک مگاتن TNT تجاوز نمی کند.

پرواز بمب افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران
پرواز بمب افکن استراتژیک آمریکا بر فراز خاورمیانه

این بمب هدایت شده جدید می تواند بر روی بمب افکن های استراتژیک B-52 Stratofortress ، B-2 Spirit و B-21 Raider و همچنین F-15 Eagle، F-16 Fighting Falcon ، F-22 Raptor و F-35 Lightning II نصب گردد.

بمب حرارتی هسته ای B61 سلاح اصلی نیروهای هسته ای استراتژیک ایالات متحده است ، اگرچه از اوایل سال 1968 وارد ارتش شد. B61-12 که از سال 2012 در حال توسعه است ، جایگزین کلیه بمبهای نوع B61 و B83 می شود که از سال 1983 در خدمت ارتش آمریکا بوده است. استفاده از این بمب هم در بمب افکن های استراتژیک و هم در هواپیماهای تاکتیکی امکان پذیر خواهد بود. آزمایشات ساخت بمب هسته ای B61−12 بدون کلاهک در سال 2015 در یک زمین تمرین در نوادا برگزار شد.

کارخانه سازنده این بمب می گوید: هیچ برنامه ای برای تولید بمب های هوایی جدید به این ترتیب وجود ندارد. این کارخانه تنها با جایگزین کردن قسمت های لازم با قطعات جدید، بمب های موجود نسخه های قدیمی را آپدیت می کند. در سال 2020 پنتاگون اعلام نمود که قصد دارد بمب های B61-12 را در پایگاه های اروپایی ناتو در آلمان ، ایتالیا ، هلند ، بلژیک و ترکیه مستقر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала