سال 2020، سال رکود جهانی اقتصاد

© Fotolia / Andrey Burmakinسال 2020، سال رکود جهانی اقتصاد
سال 2020، سال رکود جهانی اقتصاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقتصاددان از رکود جهانی اقتصاد در سال 2020 خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، شرکت‌های خدمات مالی گلدمن ساکس و مورگان استنلی از آغاز بحران جهانی خبر دادند. به گفته تحلیلگران، اکنون صحبت از عمق و مدت زمان احتمالی رکود اقتصادی است.

کرونا یک ویروس و یا یک شوک اقتصادی

 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا یک ویروس و یا یک شوک اقتصادی

چتان آهیا، اقتصاددان مورگان استنلی رکود اقتصادی را یک مورد اساسی برای اقتصاد جهانی در سال 2020 می‌داند. رشد اقتصاد جهانی سالانه از 0.9 درصد تجاوز نخواهد کرد. به گفته آهیا رشد تولید ناخالص داخلی جهانی به 1.25 درصد خواهد رسید.

آژانس رتبه بندی S&P رشد اقتصاد جهانی را در دامنه 1 تا 1.5 درصد پیش بینی می‌کند. تمامی کارشناسان این آژانس بر این باورند که رکود اقتصادی در مقایسه با سال 2008، زمانی که بحران جهانی منجر به افت در تولید ناخالص داخلی جهانی 0.8 درصد شد، کمتر خواهد بود.

بلومبرگ می‌نویسد: پیش بینی‌های منفی بسیاری از تحلیلگران باید مقامات مالی در کشورهای مختلف را تشویق به ارائه اقدامات حمایتی بیشتر برای تولید کنندگان و مشاغل کوچک کند. در حال حاضر تمامی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به این بحران رو به رشد واکنش نشان نداده‌اند. ذخیرهٔ فدرال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا که نرخ پایه خود را تقریبا به صفر رساند، به یکی از معدود تنظیم کننده‌ها در جهت اقدامات اضطراری تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала