سازمان بهداشت جهانی: بیش از 11 هزار نفر در طی یک روز به ویروس کووید 19 مبتلا شدند

© REUTERS / Jason Redmondسازمان بهداشت جهانی: بیش از 11 هزار نفر در طی یک روز به ویروس کووید 19 مبتلا شدند
سازمان بهداشت جهانی: بیش از 11 هزار نفر در طی یک روز به ویروس کووید 19 مبتلا شدند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در طی یک روز، 11 هزار و 562 مورد جدید از آلودگی به کروناویروس جدید در جهان مشاهده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در حال حاضر تعداد کل افراد آلوده به کرونا ویروس در جهان 179 112 است.

در یک روز در استان هوبی چین هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس ثبت نشد  - اسپوتنیک ایران
در طی یک روز در استان هوبی چین هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس ثبت نشد

در طی یک روز گذشته 475 نفر در اثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. تعداد كشته ها در جهان به 7426 نفر رسیده است. خاطرنشان می شود که طی روز گذشته این ویروس در هشت کشور جدید کشف شد.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

گفتنی است، کشور چین پس از دو ماه و نیم توانسته است انتشار این ویروس را تا حد فوق العاده ای کاهش دهد. استان هبی در طی روز گذشته ، تنها یک مورد عفونت در کل استان عفونت به کرونا ویروس را ثبت کرده است. در ووهان، 11 نفر جان باختند ، 10 نفر از آنها در ووهان ، و دیگری در شیاگان زندگی می کند. مردم چین با ماندن در خانه و رعایت نکات ضروری بهداشتی در عدم پخش این ویروس امکان مهار کرونا ویروس را یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала