دستور جالب رهبر ترکمنستان برای مبارزه با کرونا

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر دستور جالب رهبر ترکمنستان برای مبارزه با کرونا
دستور جالب رهبر ترکمنستان برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قربانقلی بردی‌محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان دستور داده برای متوقف کردن شیوع نوع جدید ویروس کرونا به دود کردن اسپند بپردازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه بریتانیایی تایمز ، رهبر ترکمنستان ادعا می کند که وی روش جلوگیری ازشیوع ویروس جدید چینی  بدون نیاز به بستن مرزها و تعطیلی موسسات و مراکز کار و کسب را کشف کرده است.

بردی محمداف، رئیس جمهور 62 ساله ترکمنستان به وزرای دولت خود دستور داد كه "دود درمانی" را در سراسر این كشور انجام دهند و با دود ناشی از دود کردن اسپند مصونیت مردم را تأمین کنند. وی اظهار داشت: دود اسپند باعث از بین رفتن ویروس هایی می شود که با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده نیستند.

کرونا ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرد - اسپوتنیک ایران
کرونا ۸۵۰ میلیون دانشجو و دانش آموز را خانه نشین کرد

اقدامات دیگری برای جلوگیری از ورود ویروس در ترکمنستان گزارش نشده است. وزراي دولت از تصمیم  رهبر کشور  استقبال نموده و خاطرنشان كردند كه آقاي بردي محمدوف قبلاً در كتاب خود با عنوان "گياهان پزشكي تركمنستان" در مورد اين گياه نوشته بود.

طبق گزارش های دریافتی ، شرکت کنندگان در کنفرانس همکاری با سازمان ملل نیز  که  اخیراً در عشق آباد برگزار شده بود ، با دود اسپند "تحت درمان" قرار گرفتند و بدون این درمان حق  شرکت در کنفرانس را نداشتند

ترکمنستان ، کشوری در آسیای میانه با 5.7 میلیون نفر جمعیت است. در این کشورهنوزهیچ مورد ابتلا به  کروناویروس که رسماً تأیید شده باشد، وجود ندارد .

در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی شیوع نوع جدید بیماری ویروس کرونا  را بیماری همه گیر اعلام کرد. طبق آخرین آمار، 184976مورد ابتلا به کرونا در سراسر جهان ثبت شده است. این بیماری 159 کشور را  در بر گرفته که در آنها  7529 نفر در اثر ابتلا به  کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. در اروپا 63503 نفر مبتلا هستند و میزان مرگ و میر 2755 نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала