همتی از بانکها خواست تخلف نکنند و پول برداشتی مردم را بازگردانند

© Sputnik / Pouya Mamaghani همتی از بانکها خواست تخلف نکنند و پول برداشتی مردم را بازگردانند
همتی از بانکها خواست تخلف نکنند و پول برداشتی مردم را بازگردانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: مجموعه تصمیماتی در دولت و بانک مرکزی گرفته شد تا تسهیلاتی برای افرادی که کسب و کارشان از شیوع کرونا دچار مشکل شده اند، در نظر گرفته شود. در مرحله اول تصمیم گرفته شد اقساط تسهیلات دریافتی کسب و کارهای تعیین شده، سه ماه عقب بیافتد.

داروی کرونا در 10 داروخانه تهران عرضه می شود - اسپوتنیک ایران
داروی کرونا در 10 داروخانه تهران عرضه می شود

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه افرادی که فکر می کنند جزو مصادیق کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا هستند به شعب مراجعه نکنند، آنها هم مشمول می شوند، تصریح کرد: برای تسهیلات قرض الحسنه نیز اعلام کردیم که تا سه ماه نیازی به پرداخت اقساط نیست. برخی از بانک ها از حساب های مشتریان  اقساط تسهیلات قرض الحسنه را برداشت کرده اند که خوب نیست؛ اگر برداشت شده باشد بانک ها موظف به بازگشت اقساط هستند و این تخلف است.

همتی درباره چک های برگشتی هم اعلام کرد: با اصلاح قانون چک پیش بینی شد که اگر فردی یک چک برگشتی داشته باشد از خدمات بانکی محروم شود؛ با این حال اما به دلیل شرایط خاص کشور و مشکلاتی که برخی کسب و کارها از شیوع کرونا پیدا کرده اند مصوب کردیم افرادی که از اول اسفند تا 31 اردیبهشت چک شان برگشت بخورد تا سه ماه بعد می توانند از خدمات بانکی استفاده کنند و محروم نمی شوند.

همتی در خصوص استفاده بیشتر مردم از خدمات الکترونیک بانکی افزود: قبل و بعد از اینکه کرونا شیوع بیشتری پیدا کرد تصمیماتی گرفته شد. قبلا کارت به کارت 3 میلیون تومان بود که سقف آن به 10 میلیون تومان افزایش یافت که این تصمیم در تراکنش های غیرحضوری تاثیر داشت و دوم اینکه کسانی که بخواهند کارت هدیه بدهند سقف تا دو میلیون تومان بالا رفت و سوم هم اینکه عابربانک ها را گفتیم تا 500 هزار تومان بتوانند برداشت کنند و اجازه دادیم که مردم زیاد به شعبه برای دریافت پول مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала