سازمان بهداشت جهانی تفاوت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی تفاونت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد
سازمان بهداشت جهانی تفاونت کرونا از سارس و مرس را توضیح داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه، در مورد تفاوت نوع جدید کرونا ویروس کووید-۱۹ و اپیدمی سارس در سال های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و سندرم تنفسی مرس در خاورمیانه صحبت کرد که شیوع آن در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، ملیتا ووینوویچ رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه، در مورد تفاوت نوع جدید کرونا ویروس کووید-۱۹ و اپیدمی سارس در سال های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ و سندرم تنفسی مرس در خاورمیانه صحبت کرد که شیوع آن در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

پوتین وضعیت کرونا ویروس را خطر بالقوه بالا ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین وضعیت کرونا ویروس را "خطر بالقوه بالا" ارزیابی کرد

ویروس سارس چنین رفتاری (درجه توانایی فشار یک میکروارگانیسم یا ویروس برای آلوده کردن بدن و امکان انتقال از فرد به فرد دیگر را نداشت)؛ سارس برای کادر پزشکی بسیار خطرناک بود. سارس بلافاصله شکست خورد، بدلیل علامت ذات الریه شدیدی روی داده، فرد بلافاصله می فهمید که به شدت بیمار است و به بیمارستان می رفت. اما ۸۰ درصد مردم نمی فهمند که آنها به بیماری کرونا مبتلا هستند.

به گفته وی، مردم غالباً درک نمی کنند که می توانند به ویروس جدید مبتلا شوند. کرونا ویروس جدید به سرعت منتقل می شود و باعث بیماری خفیف می شود. برای زنده ماندن ویروس، نیازی به کشتن میزبان نیست، ویروس می خواهد به فرد دیگری منتقل شود.

رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه افزود: در حال حاضر مشخص نیست که ویروس جدید چگونه جهش می یابد، بنابراین در حال حاضر هیچ کسی نمی تواند پیش بینی کند.

ووینوویچ همچنین خاطرنشان كرد: از كسانی كه به كرونا ویروس جدید مبتلا شده اند، در ۸۱ درصد از بیماران به عنوان یک بیماری خفیف پدیدار می گردد. در کسانی که عطسه می کنند، سرفه می کنند، تب و ضعف غیر قابل درک داشتند و بعد بهبود یافتند و حتی متوجه نشدند که آنها به ویروس جدید آلوده شده اند. ۱۴ درصد از بیماران دارای وضعیت بیماری جدی هستند، اینها کسانی هستند که به بیمارستان مراجعه می کنند، آنها ذات الریه یا سندرم سمی دیگر دارند و ۵ درصد دیگر نیز بیماران حساس هستند که به مراقبت های ویژه نیازمند هستند.

وی افزود: براساس این داده ها، تقریباً ۲۰۰ بیمار به مدت دو تا چهار هفته از هزار بیمار به تخت بیمارستان نیاز دارند، اما سیستم مراقبت های بهداشتی نیز باید با سایر چالش ها مقابله کند.

پیش از این، با استناد به داده های سرویس حمایت از حقوق مصرف کننده و نظارت بر رفاه انسانی، خاطرنشان شده بود که افراد بالای ۶۰ سال بیشتر از سایرین در معرض عفونت کرونا ویروس هستند. به دلیل بار روی سیستم ایمنی بدن، احتمالاً احتمال بروز عوارض دارند.
در ۱۱ مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس جدید با نام کووید-۱۹ را به عنوان بیماری همه گیر اعلام کرد. بیش از ۱۶۰ هزار نفر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان در حال حاضر آلوده هستند، اکثریت بهبود یافته اند، بیش از ۶ هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала