کدام گروه خونی بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟

© AP Photo / Xinhua / Pang Xinglei کدام گروه خونی بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟
 کدام گروه خونی بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می شوند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان چینی تأیید كرده اند كه گروه خونی روی آسیب پذیری افراد در برابر كروناویروس تأثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، مستعدترین بیماران مبتلا به گروه خونی دسته II و بیشترین مقاومت در برابر گروه دسته I بودند. نتایج کار علمی این تحقیق در پرتال medRxiv منتشر شده است.

تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران 
 - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش روسیه با اهرم کرونا برای لغو تحریم ها علیه ایران

کارشناسان توزیع گروه های خونی مختلف سیستم AB0 را در 2173 بیمار مبتلا به کرونا ویروس را در سه بیمارستان ووهان و شنژن با توزیع گروه های خونی در افراد سالم که در همان مناطق زندگی می کنند مقایسه کردند. در بین افراد سالم ، گروههای A ، B ، AB و 0 به ترتیب 2.16 ، 24.90 ، 9.10 و 33.84 درصد سهم این آمار تصادفی و برای بیماران میزان ابتلا به این بیماری به ترتیب 37.75 ، 26.42 ، 10.03 و 25 بوده است. بدین ترتیب، افراد مبتلا به گروه A به میزان 1.2 برابر بیشتر از افراد مبتلا به عفونت کروناویروس هستند ، و افراد با گروه خونی 0 به میزان 1.3 برابر کمتر از افراد دیگر به این بیماری مبتلا می شوند. در عین حال ، سن و جنس در این تحقیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

براساس آخرین داده ها، تا به امروز حدود 182.4 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری ویروسی آلوده شده اند، بیش از 7.1 هزار نفر درگذشتند و 79.4 هزار نفر نیز درمان شدند. شیوع بیماری اواخر دسامبر سال 2019 در شهر ووهان در چین آغاز شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала