عملکرد رسانه‌ها در مسیر مقابله با کرونا

© Wikipedia / Masoud Bahadouriعبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران: در صورت ضعف در عرصه اقناع، شایعات، جا می افتد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، وزیر کشور ایران در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا با تأکید بر اینکه چنانچه در عرصه اقناع، ضعیف عمل شود، مردم تحت تأثیر اخبار غیر صحیح قرار می گیرند و شایعات، جا می افتد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران  در رابطه با کنترل بیماری کرونا افزود:« برای مقابله با شیوع کرونا، کاهش ارتباطات بین افراد و کانون های مختلف جمعیتی مد نظر است و در این خصوص، اطلاع رسانی و تبلیغات دنبال شده و توصیه های لازم  از طرف همه مطرح شده است اما برای تحقق مشارکت کامل مردم که عمده ترین بخش در مدیریت بیماری کروناست، رسانه ها باید کار بسیار جدی تری انجام دهند.

همزمان دو عرصه درمان و تبلیغات مؤثر را باید بیش از این تقویت کنیم. در حوزه رسانه ها چند موضوع مهم، مورد نظر است. اول اطلاع رسانی که باید دقیق، درست و شفاف باشد، به علاوه زمینه سوء استفاده در بین نباشد و از هر نوع تناقض و ارائه آمارهای متفاوت، جلوگیری شود.موضوع دوم در حوزه رسانه ها، آموزش است که از این طریق، بایستی آموزش عمومی همگانی و قابل درک و فهم داشته باشیم.

سیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و چین - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سیاه نمایی رسانه های غربی علیه ایران و چین

بروز پاره ای از بیم ها در حیات فردی و اجتماعی، مسأله ای عاطفی و زودگذر است. غلبه بر این شرایط، در دسترس است و فرد با سازگاری، زندگی خود را ادامه می دهد. به همین دلیل در این مسیر باید آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش داده شود تا مردم در کنار این موضوع، بتوانند زندگی خود را داشته باشند و خود را مصون کنند.

در زمینه کنترل خروجی ها، همه نهادها پای کار آمده اند اما موفقیت طرح، مستلزم همکاری واقعی مردم است. لذا رسانه ها باید طرح کنترل خروجی در استانها را بخوبی اطلاع رسانی کنند. در این زمینه، وزارت بهداشت، هلال احمر را مأمور اجرای طرح کرده و البته ابعاد امنیتی و انتظامی طرح نیز بر عهده وزارت کشور است.

تجلی دیگر مشارکت مردم در مقابله با بیماری کرونا، طرح بسیج عمومی مردم علیه کروناست. در این طرح  با محوریت محلات و با مشارکت اقشار مختلف فعال، خدمات مورد نیاز محله از ابعاد مختلف مرتبط با این بیماری، دنبال می شود.نیروهای مسلح با تأمین بیش از چند هزار تخت، مقادیر زیادی دارو، مشارکت در ابعاد مختلف درمان و بسیاری از مسائل مورد نیاز، پای کار هستند».

تاکنون 14 هزار و 991 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 853 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و 4996 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала