کمک بهداشتی 6 تُنی قطر به ایران برای مقابله با کرونا

CC0 / Pixabay / کمک قطر به ایران
کمک قطر به ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دوحه 6 تُن محموله کمک‌های بهداشتی و تجهیزات در راستای مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری QNA، دوحه 6 تن محموله کمک‌های بهداشتی و تجهیزات در راستای مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال کرد. امیر قطر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، چندی پیش فرمان ارسال کمک‌های فوری پزشکی به ایران را صادر کرد.

در خبر آژانس نامبرده آمده است:«مطابق با فرمان امیر قطر، سفارت قطر در تهران، کمک بهداشتی برای مقابله با ویروس « کووید-19» را به ایران تحویل داد که از صندوق توسعه قطر در اختیار وزارت بهداشت و بهداری و طب ایران گذاشته شده است. اولین بخش این کمک حدود 6 تُن  دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان بخشی از تلاش قطر در مقابله با بیماری «همه گیر» جهانی ارسال شده است».

افتتاح اولین پارک تفریحی انگری بردز در دوحه+ عکس - اسپوتنیک ایران
افتتاح اولین پارک تفریحی "انگری بردز" در دوحه+ عکس

گفتنی است این محموله وارد ایران شده و قرار است برای توزیع در مراکز بهداشتی و بیمارستانی کشور در اختیار وزارت بهداشت و ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا قرار گیرد.

در جهان بیش از 160 هزار نفر در 150 کشور مبتلا به این ویروس شده اند، اکثر آنها بهبود یافته اند و بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست دادند.  مطابق با آخرین آمار مقامات ایران، 853 نفر در ایران از این بیماری درگذشتند و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به 15 هزار نفر نزدیک می شود.

شمار کل مبتلایان در چین به 80881 نفر و شمار جان باختگان هم به 3226 نفر رسیده است.تعداد کل مبتلایانی که از خارج به چین برگشته اند هم به 143 نفر افزایش یافته است.تعداد کل بهبود یافتگان در چین به 68679 نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان با شناسایی 13874 تن در 24 ساعت گذشته به 86434 نفر و شمار جان باختگان 3388 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала