مصرف الکل تقلبی این بار در اردبیل

© Photo / Rex Featuresمصرف الکل تقلبی این بار در اردبیل
مصرف الکل تقلبی این بار در اردبیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تاکنون در چندین استان ایران، عده‌ای با مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت و تعداد نسبتا زیادی نیز فوت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، محمدرضا رضایی‌ بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه، ۲۰۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده خوراکی از الکل، مسموم شدند که ۱۹ نفر از آنها جان باختند.

در ایران الکل باز هم قربانی گرفت - اسپوتنیک ایران
در ایران الکل باز هم قربانی گرفت

اگرچه اولین گزارش از این نوع در اهواز منتشر شد، اما در نبود نظارت بر تهیه و توزیع الکل تقلبی، به تعداد مسموم‌شدگان اضافه شد و همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، محمدرضا رضایی‌ بنا، با اعلام خبر مسمومیت ۲۰۰ نفر در اردبیل و جان باختن ۱۹ نفر از آنها، از بستری شدن ۵۲ نفر در بخش‌های مختلف به ویژه بخش دیالیز خبر داد.

به گفته وی، تعدادی از این افراد نیز نابینا و یا دچار ضایعه مغزی شدند و هنوز مراجعه افراد به این دلیل به مراکز درمانی استان اردبیل ادامه دارد و ۱۳ مورد جدید مسمومیت الکلی مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

رضایی‌ بنا، پیشگیری از ابتلا به کرونا را دلیل مصرف الکل توسط مسموم‌ شدگان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل‌صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به عنوان الکل‌ طبی و فرآورده دارویی فروخته‌ اند.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل "مصرف و آشامیدن هر گونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه" را برای کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا بی‌ تاثیر عنوان کرد.

گفتنی است، در چند روز گذشته تنها در اهواز و شهرهای اطراف آن، بیش از ۶۰۰ نفر به خاطر نوشیدن الکل متانول مسموم شدند.

 

این در حالی است که تولید، خرید و فروش و توزیع الکل خوراکی در ایران ممنوع است و جرم محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала