سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از چه داروهایی استفاده نشود

© Sputnik / Ramil Sitdikovسازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از چه داروهایی استفاده نشود
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از چه داروهایی استفاده نشود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمار مبتلایان به کرونا در سرتاسر جهان رو به افزایش است و بیش از ۷۰۰۰ نفر تاکنون جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، با گسترش شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان و ثبت بیش از ۷۰۰۰ کشته در اثر ابتلای به این ویروس، برخی از مظنونان آلودگی به کرونا، بدون مراجعه به پزشک، اقدام به مصرف شماری از داروها می‌کنند که معتقدند می تواند با آنفولانزای عادی مقابله کند؛ در حالی که سازمان بهداشت جهانی، نسبت به استفاده از آنها هشدار داده است.

آخرین وضعیت کرونا در ایران: ۱۶۱۶۹ نفر مبتلا و ۹۸۸ نفر فوتی - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران: ۱۶۱۶۹ نفر مبتلا و ۹۸۸ نفر فوتی

این نهاد بین المللی بهداشتی روز سه شنبه ۱۷ مارس، در حساب توییتر خود اعلام کرد، در حال حاضر هیچ دارویی مورد تأیید این سازمان برای درمان "کووید ۱۹" وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین به موارد مشكوکین به کرونا توصیه کرد از مصرف آنتی بیوتیک‌ها، الكورتيكو استروئيدها و سایر داروها خودداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: در صورت مشاهده علائم سازگار با "کووید ۱۹" موارد مزبور باید تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند.

تیدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی، روز دوشنبه ۱۶ مارس، با بیان این که کرونا بشکلی گسترده تر از چین در حال انتشار در سطح جهان است، تأکید کرد که بیماری پاندمیک کرونا، بدترین بحران سلامتی در جهان است که شمار کشته ها و مبتلایان آن در جهان از آمار ثبت شده در چین، پر شمار تر است.

ادهانوم در یک کنفرانس مطبوعاتی از همه کشورهای جهان خواست، برای شکستن زنجیره شیوع بیماری پاندمیک کرونا، اقدامات لازم را انجام داده و از کودکان، سالمندان و زنان باردار، مراقبت کنند.

مدیر سازمان بهداشت جهانی در همین راستا با تأکید بر اینکه «مواردی وجود دارد که ما از آنها اطلاعی نداریم ، به ویژه آلودگی های جزئی به کرونا»، بر لزوم جداسازی آلودگی های جزئی به این ویروس جهت جلوگیری از شیوع این بیماری همه‌گیر، تأکید کرده و توضیح داد: کشورهایی که ساختار بهداشتی ناتوانی دارند، از شیوع کرونا، آسیب خواهند دید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала