تحریم های ضدایرانی آمریکا باید پایان یابد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photo نخست وزیر پاکستان
 نخست وزیر پاکستان   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر پاکستان: تحریم های آمریکا مانع مبارزه ایران با کرونا می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نخست وزیر پاکستان روز 17 ماه مارس اظهار داشت که تحریم های آمریکا مانعی در مسیر مبارزه ایران با ویروس کرونا است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این باره گفت:«تاثیر شیوع ویروس کووید-19 و پیامدهای جدی آن بر اقتصاد کشورهای در حال توسعه ویرانگر است. اقتصادهای ثروتمند جهان باید آماده شوند تا بدهی کشورهای دارای اقتصادی ضعیف و یا فقیر را ببخشند.

بازگشایی مرز پاکستان به روی صادرات ایران - اسپوتنیک ایران
بازگشایی مرز پاکستان به روی صادرات ایران

تحریم های آمریکایی علیه ایران، توانایی ملت ایران برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا را تحت تاثیر قرار داده است. کرونا باعث افزایش فقر و گرسنگی در جهان می شود. در صورت شیوع جدی کرونا در پاکستان، تلاش های دولت برای کمک به اقتصاد بیمار کشور دچار مشکل خواهد شد».

در پاکستان 194 مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک مورد مرگ در اثر این ویروس ثبت شده است. شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان در 24 ساعت گذشته 10 مورد افزایش داشته است.

در جهان بیش از 160 هزار نفر در 151 کشور مبتلا به این ویروس شده اند، اکثر آنها بهبود یافته اند و بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست دادند. از 16 مارس تا 17 مارس و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1178 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 16169 نفر رسید.
خوشبختانه 5389 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است، متاسفانه 125 نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید19 در کشور به 988 مورد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала