لغو محدودیت رفت و آمد در چین با افت شیوع کرونا

© AP Photo / Arek Rataj چین
 چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین 1117 جاده از 1119 بزرگراه که بدلیل شیوع کرونا بسته شده بود، باز شدند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت راه چین، در چین 1117 جاده از 1119 بزرگراه که بدلیل شیوع کرونا بسته شده بود، باز شدند.

کار خطوط ریلی از سر گرفته می شود که به این دلیل 78 میلیون کارگر مهاجر به محل های کار خود برگشتند. تا اواخر سال 2019، تعداد کارگران مهاجر در چین 290 میلیون نفر اعلام شده بود.

تا روز دوشنبه 16 ماه مارس، در 12 منطقه چین حتی یک بیمار ویروس «کووید-19» به ثبت نرسیده است. محدودیت رفت و آمد یکی از عوامل اصلی رکود اقتصادی در چین به دلیل شیوع کروناویروس شد.

ساخت یک ربات پلیس جاده ای در آمریکا - اسپوتنیک ایران
ساخت ربات پلیس برای جاده های آمریکا+ ویدیو

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ادامه دارد و بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی بیش از 144 هزار و 30 مورد ابتلا به ویروس کرونا در 136 کشور جهان شناسایی شده است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، پس از چین، ایتالیا با 1266 فوتی و 17660 مبتلا در جایگاه دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала