تست روسی-ژاپنی کرونا ویروس در 30 دقیقه نتیجه را اعلام می کند

© Photo / Marijan Murat / dpaتست روسی-ژاپنی کرونا ویروس در 30 دقیقه نتیجه را اعلام می کند
تست روسی-ژاپنی کرونا ویروس در 30 دقیقه نتیجه را اعلام می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تست کرونا ویروس مشترک روسیه و ژاپن قادر خواهد بود تنها در 30 دقیقه نتیجه را اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، "صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه" به همراه شرکای ژاپنی خود، مرحله آزمایشی تولید تست بر اساس روش جدید تشخیصی عفونت کروناویروس، COVID-19 را در ماه آوریل در مسکو و منطقه مسکو آغاز می کنند، تولید انبوه این تست برای ماه مه در نظر گرفته شده است.

روز دوشنبه، هیئت نظارت صندوق سرمایه گذار، تولید سیستم های تشخیص عفونت کرونا‌ویروس نسل جدید COVID-19 را تصویب کرد. این صندوق اعلام کرد: "این سیستم از روش تشخیص مولکولی ایزوترمال SmartAmp هوشمند استفاده می کند و دقت آن از فناوری )واکنش زنجیره ای پلیمراز) که در حال حاضر استفاده می شود، پایین تر نیست، اما از نظر سرعت آزمایش به طور قابل توجهی از آن فراتر رفته و نیازی به آزمایشگاه ثابت ندارد."

کریل دمیتریف، رئیس صندوق، به خبرنگاران گفت: "در ماه آوریل، مرحله آزمایشی آن از مسکو و حومه مسکو آغاز می شود، یک آزمایش گسترده در مقیاس کامل در ماه مه برنامه ریزی شده است." وی خاطرنشان کرد:" تولید این تست عمدتا در روسیه انجام خواهد شد."

بر اساس اطلاعات این صندوق: "این فناوری نتیجه همکاری موفق بین شرکت های روسی و ژاپنی و دانشمندان است." برای تشخیص سریع ویروس تا 30 دقیقه زمان لازم است. طیف وسیعی از سیستم های تست هم برای آزمایشگاه های ثابت و هم برای آزمایشگاه های قابل حمل بی نظیر (یک چمدان کوچک) سازگار است و برای استفاده در همه جا - هم در بیمارستان ها و هم در هر موسسه دولتی (مدارس ، ادارات ، فرودگاه ها ، ایستگاه های قطار) آماده است.

این صندوق اعلام کرد: "معرفی گسترده سیستم به جلوگیری از شیوع عفونت کرونا ویروسی از طریق تشخیص سریع افراد آلوده کمک می کند. تشخیص سریع باعث افزایش کارآیی درمان افراد آلوده نیز می شود. طبق تجزیه و تحلیل "صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه" این تکنولوژی در حال حاضر کامل ترین سیستم تشخیص کرونا ویروس در دنیا می باشد." 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала