نخست وزیر ایتالیا: شرایط کنونی از بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoنخست وزیر ایتالیا: شرایط کنونی از بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است
نخست وزیر ایتالیا: شرایط کنونی از بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ایتالیا شرایط مربوط به کرونا ویروس در کشور را ارزیابی کرد وآن را از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک،  جوزپه كونته، نخست وزیر ایتالیا گفت: " بیماری همه گیر کرونا ویروس در ایتالیا نشان دهنده یك شرایط اضطراری بی سابقه در کل تاریخ پس از جنگ (جهانی دوم) این كشور است، اما اوج شیوع ویروس طبق گفته دانشمندان هنوز حاصل نشده است.

 کرونا در ایتالیا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد؛ ۳۶۸ کشته در یک روز - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایتالیا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد؛ ۳۶۸ کشته در یک روز

نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه ای که توسط روزنامه Corriere della Sera  میلان منتشر شد گفت:  " این لحظه ایثار و تصمیمات مسئولانه است. از همان ابتدا با روحیه یکپارچگی کار کردم، سلامت را در کانون توجه قرار دادم که این امر حمایت 62٪ از شهروندان را توضیح می دهد. ما در یک شرایط اورژانسی کار می کنیم که از دوران پس از جنگ تا به امروز هیچگاه با آن روبرو نشده بودیم." - نخست وزیر گفت: "

وی افزود: " اگر ما همچنان در خانه بمانیم و از تماس های خطرناک خودداری کنیم، در مهار ویروس موثرتر خواهیم بود. دانشمندان به ما می گویند که ما هنوز به مرحله پیک و اوج (بیماری) نرسیده ایم، این ها خطرناک ترین هفته ها هستند و بیشترین احتیاط لازم است. ما نمی توانیم هوشیاری را کاهش دهیم. این مهمترین چالش در دهه های گذشته است. برای پیروزی به رفتار مسئولانه 60 میلیون ایتالیایی نیاز است. "

رئیس دولت در پاسخ به سؤالی درباره میزان بالای مرگ و میر ناشی از عفونت ناشی از ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: " برای اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری، باید منتظر نتیجه آخرین تصمیمات مسئولان در این زمینه بود."

کونته خاطرنشان کرد: "ما باید چند هفته صبر کنیم تا نتایج تصمیمات خود را که طبق دستورالعمل کمیته علمی و فنی گرفته شده است بررسی کنیم. علاوه بر این، ممنوعیت های جدید نیازی نیست، مهم است که به دقت موارد موجود را عملی کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала