در ایتالیا بیش از 2000 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شدند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر در ایتالیا بیش از 2000 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شدند
در ایتالیا بیش از 2000 نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایتالیا 368 مورد مرگ در اثر کرونا ویروس تنها طی 24 ساعت ثبت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقامات ایتالیا روز دوشنبه از مرگ 349 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند تا شمار قربانیان این ویروس در این کشور اروپایی به 2158 نفر برسد. طی 24 ساعت گذشته نیز شمار مبتلایان به کرونا با 2233 نفر افزایش به 27 هزار و 980 نفر رسید. اسپانیا نیز پس از تأیید شدن 2000 مورد ابتلای جدید به کرونا دومین کشور اروپایی از لحاظ بیشترین تعداد مبتلا به این بیماری است. ایران نیز اعلام کرده است که بیش از 100 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند و موارد تایید شده از ابتلا به این بیماری در کشور بیش از 14000 نفر بوده است. ایران همچنین با انتقاد از آمریکا گفت که تحریم هایی که این کشور وضع کرده است مانع از مبارزه با کرونا می شود.

مجلس ایران فردا جلسه آنلاین تشکیل می دهد - اسپوتنیک ایران
مجلس ایران فردا جلسه آنلاین تشکیل می دهد

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در روز یکشنبه هشدار داد که ویروس کرونا در کشورش هنوز به اوج خود نرسیده است و هفته‌های پیش‌رو روزهای خطرناکی در انتظار این کشور است و نیاز به حداکثر اقدامات احتیاطی است. 

ایتالیا بعد از چین، دومین کشوری است که بیشترین آسیب و ضرر را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌ است و روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» روز گذشته (یکشنبه) به استناد یک سند رسمی گزراش کرد که مقام‌های ایتالیایی در پی تشدید شیوع ویروس کرونا، در صددند از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به مبتلایان بالای 80 سال سن یا بیمارانی با وضعیت وخیم دارند، خودداری کنند. 

هفته گذشته، دولت ایتالیا، محدودیت‌هایی را برای کل کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا وضع کرد و مدارس، فروشگاهها، رخدادهای ورزشی را تعطیل کرد و به مردم دستور داد که در خانه‌های خود بمانند و فقط رفت‌ و آمدهای ضروری را انجام دهند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، دولت های سراسر جهان برای کاهش شیوع بیماری کرونا، محدودیت هایی را برای شهروندان خود وضع کردند. در حتال حاضر کرونا باعث کشته شدن حدود 5،800 نفر و ابتلا بیش از 153،000 آلوده در سطح جهان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала